تفاهم‌نامه همکاری‌ رسانه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نهضت ساخت داخل امضا شد

عملیات رسانه ملی در جبهه تولید

مراسم امضای تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های رسانه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص نهضت ساخت داخل با حضور سیدمرتضی میرباقری، معاون سیما و رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، محمدباقر عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و حسین مدرس‌خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، دیروز و حین برگزاری نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه از 27 تیر کار خود را آغاز کرده است و امروز پایان می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۳۸

رسانه ملی، پیامبر رونق تولید
محمدباقر عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ابتدای این مراسم در جایگاه قرار گرفت و گفت: با رونق تولید بسیاری از معضلات اقتصادی کشور قابلیت حل شدن دارد. راهبرد کلان را رهبری طراحی کردند، وقتی عوامل و عناصر مختلف اجرای این راهبرد برنامه‌های خود را براساس و در راستای آن طراحی کنند، آن راهبرد به اهداف خود نزدیک می‌شود. بر این اساس وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به عنوان یک حلقه از تحقق رونق تولید ملی مطرح است. سایر حلقه‌ها هم در راهبرد کلان خود این موضوع را مدنظر دارند.
عالی ادامه داد: آقای میرباقری، رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید صداوسیماست. معنی این حرف این است که رسانه ملی هم راهبرد عملیاتی خود را در سال جاری بر این اساس طراحی و پایه‌ریزی کرده است. یکی از برکات نمایشگاه این است که ما بتوانیم این دو عناصر اصلی یعنی رسانه ملی به عنوان بازوی بسترساز، شکل‌ده و انتقال پیام رونق تولید به جامعه هدف و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عامل اصلی در نظارت، هماهنگی و به‌هم‌رسانی نیازها و توان تولید در اهداف راهبردی امسال را بیشتر از پیش به هم برسانیم. تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش به نمایندگی از این وزارتخانه و سازمان صداوسیما امضا می‌شود بیانگر عزم‌جدی و همگانی است که درکشور برای رونق تولید ملی کشور شکل گرفته است. این برنامه به عنوان یکی‌از محورهای هفتگانه رونق تولید ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
قدرت بی‌نظیر رسانه ملی
سیدمرتضی میرباقری، معاون سیما و رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید در رسانه ملی به جایگاه رفت و بیان کرد: خدا را شکر می‌کنیم این اتفاق ضروری و میمون به دست دوستانمان در وزارت صمت طراحی شد و امروز شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم که قطعا یکی از اقدامات اساسی در حوزه رونق تولید است.
معاون سیما اضافه کرد: همان‌طور که ذکر شد، ما هم در رسانه ملی تمامی ظرفیت‌های خودمان را در سال جاری به میدان آوردیم. بیش از یکصد شبکه رادیویی و تلویزیونی داریم که در ساختارهای مختلف برنامه‌سازی و در سال ده‌ها هزار ساعت برنامه تولید می‌کنند. همچنین صدها هزار ساعت از طریق شبکه‌های مختلف برنامه پخش می‌کنیم. براساس آخرین نظرسنجی‌هایی که در اختیار داریم و در چند روز گذشته نتایجش منتشر شد، حدود 83 درصد مردم ایران مخاطب رسانه ملی هستند یعنی به طور متوسط در طول شبانه‌روز 3 ساعت و 25 دقیقه از برنامه‌های رسانه ملی استفاده می‌کنند؛ این یعنی یک قدرت بی‌نظیر و بی‌رقیب در جمهوری اسلامی ایران برای این‌که با مردم مواجه شود و در زمینه فرهنگ‌سازی وظایف خود را انجام دهد.
او همچنین گفت: قطعا نهضت ساخت داخل نیازمند این است که از آن با فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی حمایت‌های اساسی صورت گیرد. ما این مساله را در نشست با وزیر صمت و معاونانشان مطرح کردیم و امروز هم برای این‌که بر مذاکرتمان تاکید داشته باشیم، تفاهم‌نامه‌ای را امضا می‌کنیم. رسانه ملی با تمام ظرفیت خود در کنار دوستانی است که در زمینه رونق تولید امکانات خود را به میدان می‌آورند. ان‌شاءا... بتوانیم به صورت ماهانه گزارش‌هایی را به مردم ارائه بدهیم.
3 راهبرد رسانه‌ای
رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید در رسانه ملی از سه راهبرد در حوزه رونق تولید نام برد و بیان کرد: در رسانه ملی قبل از این‌که با دوستان صمت مذاکره بکنیم به عنوان راهبرد اساسی انتخاب کرده بودیم تا بتوانیم در حوزه رونق تولید راهگشایی داشته باشیم.برخی از مردم ایران دارای سرمایه‌های خرد هستند. این سرمایه‌های خرد به جای این‌که در کارهای دلالی سرمایه‌گذاری شود می‌تواند به سمت کارهای تولیدی خرد و با سرمایه اندک هدایت شود. یکی از راهبردهای ما هموار کردن این مسیر برای مردم است. شاید در برنامه‌های فراوان صداوسیما دیده باشید کسانی که بین ده تا صد میلیون سرمایه دارند چگونه می‌توانند برای خودشان در مسیر غیردلالی حرکت کنند.مسیر دیگر عملیات رسانه‎ای این است: حوزه تولید در بخش‌های مختلف دچار کاستی‌های اساسی است و باید این موانع برطرف شود. تلاش‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهیم. مثلا برای دریافت مجوز کسب و کار گرفتاری‌هایی وجود دارد که رسانه برای بهبود این مورد تلاش‌ می‌کند. همچنین برای مالیات و فعالیت‌های غیرمولد مشکلاتی داریم که برای حل و تسهیل آنان اولویت‌هایی را طراحی کردیم.به عنوان راهبرد سوم هم کسانی که در عرصه تولید دچار مسائل و مشکلاتی هستند ستاد پیگیری در رسانه برای آن در نظر گرفته شده است.
همکاری وزارت صمت و رسانه ملی در حوزه عرضه و تقاضا
حسین مدرس‌خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین سخنران این مراسم بود و گفت: اتفاقات اخیر و این نمایشگاه آغاز یک جهش صنعتی در کشور است. نمایشگاه حاضر، حاصل عزم جدی برای رسیدن به خودکفایی صنعتی است.
او ادامه داد: رسانه ملی فوق‌العاده قدرتمند است و ظرفیت عظیمی هم در جهت‌گیری این اقدام و هم در فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای ایرانی دارد. غریبه‌سالاری در مصرف کالا باید از بین برود. امروز رسانه ملی با این ظرفیت عظیم مخاطب 83 درصدی که وقت زیادی برای رسانه ملی می‌گذارند، نقش عمده‌ای را در زمینه ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی می‌تواند ایفا کند. در حوزه عرضه و تقاضا باید بر روی مصرف کالای داخلی کار کنیم. در بخش عرضه وزارت صنعت با برگزاری این نمایشگاه و اقدامات دیگر قطعا به نتایج قابل قبولی می‌رسد و در بخش تقاضا نیز رسانه ملی و شبکه‌های توزیع موثر هستند.
در پایان معاون‌های سیما و وزیر صمت، تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های رسانه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص نهضت ساخت داخل را امضا کردند. در این مراسم همچنین مجید زین‌العابدین، قائم مقام ستاد رسانه‌ای رونق تولید و مدیر شبکه یک، سیدامیر سیاح، دبیر ستاد رسانه‌ای رونق تولید حضور داشتند و معاون سیما به همراه قائم‌مقام وزارت صمت و دیگر مدیران این وزارتخانه و رسانه ملی بیش از یک ساعت از غرفه‌های نمایشگاه نهضت ساخت داخل بازدید کردند.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها