شبکه الجزیره یکشنبه شب از یک طرح مخفیانه درباره همکاری سازمان اطلاعات بحرین در سال 2003 با سازمان تروریستی القاعده خبر داد و هدف آن را ترور رهبران معارض در این کشور و نیز ایران دانست. این مساله یک‌بار دیگر همسویی و اتحاد رژیم‌های متحد با عربستان سعودی وگروه‌های تکفیری را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۹۴

به گزارش فارس، شبکه خبری الجزیره در سلسله برنامه‌ای تحت عنوان «ما خُفی أعظم» (آنچه پنهان است، بزرگ‌تر است) اعلام کرد: سازمان اطلاعات بحرین یکی از سرکردگان القاعده را برای تشکیل یک هسته ترور به منظور از بین بردن معارضان این کشور در خارج اجیر کرده است. سه مقام امنیتی این کشور نیز با مجوز مستقیم حمد بن عیسی، شاه بحرین در این طرح مشارکت داشته‌اند. براساس گزارش الجزیره، فهرست ترور شامل رهبران سیاسی معارضان بحرینی و در رأس آنها عبدالوهاب حسین بوده است. دراین زمینه شاه بحرین شخصا مداخله کرد و از عربستان سعودی خواست تا محمد صالح، لیدر این تیم ترور را که در ریاض زندانی بود آزاد کند.
محمد صالح، از سران القاعده در این برنامه افشا کرد: «نیروهای امنیت کشور با من تماس گرفتند و گفتند شاه از من می‌خواهد با رافضی‌ها و شیعیان مقابله و برخی سران معارضه و سرشناسان شیعه [در بحرین] را ترور کنم که مهم‌ترینشان عبدالوهاب حسین [از معارضان] است». صالح بعد از آن‌که در عربستان سعودی آزاد شد به بحرین بازگشت و شخص شاه بحرین از او استقبال کرد.
الجزیره در ادامه یاد آور شد: پادشاهی بحرین همچنین گروهک انصار الفرقان را نیز به خدمت گرفت تا به جاسوسی و عملیات در داخل خاک ایران مبادرت کند، اما نیروهای ایرانی هشام البلوشی را سال 2015 طی یک عملیات در جنوب شرق ایران کشتند. به گفته این شبکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مقامات بحرین، هشام البلوشی ملقب به ابو حفص را سال 2006 تهدید به بازداشت کرده و او را تحریک کردند که برادرش را آزاد خواهند کرد. سپس او را برای جاسوسی از گروهک جندا... و تصویربرداری از مقرهای نظامی مهم در تهران، به ایران اعزام کردند. البلوشی در اعترافات ضبط شده خود گفته بود، دستگاه اطلاعاتی ایران مأموریت او را کشف کرد و او نیز مجبور شد به پاکستان فرارکند. او سپس از طریق سفارت بحرین در اسلام آباد به کشورش مراجعه کرد.
انصار الفرقان گروهی است که سال 2013 تأسیس شد و در واقع در اثر ادغام گروهک انصار ایران و حزب الفرقان به وجود آمده بود. وزارت اطلاعات ایران اردیبهشت 1394 هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی، فرمانده گروه انصار الفرقان و دو نفر از همراهانش را در استان سیستان و بلوچستان از پای درآورد. همین گروهک، مسؤولیت عملیات تروریستی با خودروی بمب‌گذاری شده در چابهار در ششم دسامبر 2018 (اواخر پاییز 97) را به‌عهده داشت که ده‌ها شهید و مجروح بر جا گذاشت.
افشاگری امثال شبکه الجزیره نشان می‌دهد که رژیم آل خلیفه همچنان به اقدامات ضدحقوق بشری خود علیه مردم بحرین ادامه داده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. حتی اگر این کوشش در راستای هم پیمانی با شبکه‌های تکفیری نظیر انصار الفرقان یا القاعده باشد. رژیم آل خلیفه از هشت سال پیش تاکنون مشغول سرکوب قیام مسالمت آمیز و مردمی این کشور بوده و در این راه تاکنون علاوه بر کشتن ده‌ها نفر، صدها نفر را بازداشت، شکنجه و تبعید کرده است. یک نمونه آن شیخ عیسی قاسم، روحانی مبارز بحرینی است که هم‌اکنون در ایران به‌سر می‌برد. روز گذشته درخبری اعلام شد رژیم آل خلیفه حتی در نماز‌خواندن شیعیان نیز دخالت کرده و از آنان تعهد می‌گیرد در مسجد جعفری نماز نخوانند. به گزارش جمعیت الوفاق بحرین آل خلیفه تهدید کرده اگر بحرینی‌ها این موضوع را رعایت نکنند با مجازات‌های سخت مواجه خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها