سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به شرط و شروطی که از سوی برخی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مطرح شده است، گفت: شورای نگهبان پیشنهادها را می‌پذیرد، اما باج‌خواهی را خیر.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۹۸

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری درباره اظهار نظر برخی اصلاح‌طلبان مبنی براین‌که در صورت تایید ۸۰ درصدی ژنرال‌هایمان در انتخابات شرکت می‌کنیم، تصریح کرد: ملاک شورای نگهبان اجرای قانون است. شورای نگهبان ورود کسی را تضمین نمی‌کند و برای کسی نیز فرش قرمز پهن نمی‌کند.
کدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد طرح ادعا در مورد انتخابات سال ۸۸ و آمار و ارقام این انتخابات در آستانه انتخابات سال ۹۸ گفت: نسبت به این ادعای مضحک باید گفت این ادعاها قابل پاسخ نیست و از این حرف‌های بی‌پایه و اساس است، اگر ما بخواهیم وقت‌مان را برای پاسخ به این حرف‌ها اختصاص دهیم به کارهای دیگر نمی‌رسیم، توضیحات روابط عمومی کافی بود. نظر شورای نگهبان نظر قاطع، پایانی و ختم کلام است، اگر نسبت به آن موضوع، مطلبی وجود دارد آقایان اسناد و مدارک‌شان را ارائه کنند.
کدخدایی در مورد انتخابات الکترونیکی گفت: احراز هویت‌ها الکترونیکی خواهد بود. در بقیه موارد هم تا هر جایی که بتوانیم با وزارت کشور به توافق برسیم، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
وی در خصوص ادعای یکی از نمایندگان ادوار مجلس در مورد خرید رای معتادان توضیح داد: خرید و فروش رای جرم است و به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و قوه قضاییه بررسی می‌کند، اما این‌که هر کسی در هر موردی از خودش حرف بزند، حرف دیگری است.
کدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد انتخاب یکی از نمایندگان به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان که فرد اصولگراست و تاثیر آن در تایید صلاحیت چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: ما فارغ از پاسخگویی هستیم، چون این موضوع از اختیارات رئیس قوه قضاییه است و در نهایت مجلس تصمیم می‌گیرد قطعا هر کسی که به شورای نگهبان راه می‌یابد، فارغ از سلایق و نظرات شخصی‌اش اعمال نظر می‌کند و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت خواهد داشت. وی در مورد مهلت مجلس برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان عنوان کرد: مهلت قانونی ۲۶ تیر است و باید این هفته مجلس حقوقدانان شورای نگهبان را تعیین تکلیف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها