مدتی قبل بود که به مدد مریم کریمی که یکی از همکارانمان خوبمان است، گزارشی با موضوع سفر کردن همراه بچه‌ها را منتشر کردیم. گزارشی که در آن چالش‌های سفر همراه بچه‌های کوچک را توضیح دادیم و درکنارش از ترفند‌هایی حرف زدیم که می‌شود سفر را برای خود و فرزندانمان جذاب‌تر کرد. دلیل انتشار آن گزارش رو به رو شدن با محدودیت‌هایی بود که خانواده پس از به دنیا آمدن فرزندشان با آن‌ مواجه می‌شوند و خیلی‌هایشان سعی می‌کنند به جای کنار آمدن با چالش‌ها، خود را محدود سازند. آن مطلب سعی داشت به خانواده‌ها بیاموزد که چگونه تهدید سفر با بچه کوچک را تبدیل به فرصت کنند و مادرها و پدرها را برای قرار گرفتن در موقعیت‌های پیش‌بینی نشده سفر توانمند سازد.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۱۱

آن مطلب ما و استقبالی که از آن شد نشان داد این توانمندسازی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و مردم هم تشنه آن‌ها هستند اما متاسفانه کمتر کسی به فکر چنین تولیداتی است. در چنین شرایطی گروهی جوان تصمیم گرفته نه تنها سفر رفتن را ترویج کند بلکه به شکل تصویری و درقالب یک‌برنامه تلویزیونی سفر با کودکان را به نمایش بکشد و در قالب آن داستان‌هایی از سفر چند خانواده را روایت کند. تولید چنین برنامه‌ای به لحاظ حضور بچه‌ها، عوامل پیش‌بینی نشده و.. بسیار سخت است اما تیم تولید برنامه «دورت بگردم ایران» این سختی را به جان خریدند تا علاوه بر ترویج سفر با بچه‌ها، کودکان را پای تلویزیون بنشانند و آن‌ها را با جذابیت‌های کشورمان آشنا سازند. البته والدین هم در این وا نفسا با تماشای این برنامه می‌توانند از تجربیات خانواده‌های شرکت کننده استفاده کنند و برای سفرهای احتمالی خودشان آمادگی بیشتری پیدا کنند.
فصل اول دورت بگردم ایران در نوروز پخش شد اما استقبال عجیب کودکان و خانواده‌ها باعث شد این برنامه از قالب نوروزی خود خارج شود و سازندگان آن به سراغ تولید فصل دومش بروند. در حال حاضر خانواده‌های شرکت‌کننده همراه تیم تولید در سفر هستند و ما هم به بهانه سفر جدید آن‌ها به این موضوع پرداختیم. امیدوارم شما هم مانند شرکت‌کننده برنامه «دورت بگردم ایران» از سفر همراه خانواده‌تان لذت ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها