پیرمرد شیطان‌صفت به اتهام قتل پسربچه محاکمه شد

ادعای «گرگ پیر» برای رهایی از چوبه دار

پیرمرد متجاوز، معروف به گرگ پیر که یکی از قربانیان خود را به قتل رسانده بود، پای میز محاکمه قرار گرفت. مرد 61 ساله وقتی با مقاومت آخرین طعمه‌‌اش روبه‌رو شد، او را کشت.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۳۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، این مرد که چند نوه هم دارد، دوازدهم بهمن سال گذشته کودک ۱۱ ساله‌ای به نام مرتضی را با انگیزه آزار و اذیت به باغ مخوف خود کشاند اما هنگامی که با مقاومت وی روبه‌رو شد، دست به جنایتی هولناک زد و پسر‌بچه را کشت. قاتل سپس جسد کودک را به کوهپایه‌ای در چند‌کیلومتری روستای رباط خاکستری در جاده قدیم نیشابور برد و درون آبراهه‌ای دفن کرد.
با گزارش ناپدید شدن مرتضی، ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و متوجه شدند او آخرین بار در باغ پیرمردی دیده شده است. پیرمرد با دستور قضایی دستگیر شد و در نهایت به آزار و قتل کودک ۱۱ ساله در حالی اعتراف کرد که کودکان دیگری را نیز به باغ مخوف خود کشانده بود. پیرمرد قاتل به ماموران گفت: به بهانه خرید سگ‌های ولگرد، پسربچه‌ها را به باغ کشاندم. وقتی «مرتضی» به من گفت که موضوع آزار را به پدرش می‌گوید خیلی ترسیدم و او را هل دادم که سرش به لبه استخر خورد و بیهوش شد. دیگر چیزی نمی‌فهمیدم، کمربندش را از دور شلوارش برداشتم و حدود پنج دقیقه گردنش را با کمربند فشار دادم تا این که فوت کرد.
متهم در ادامه صحنه قتل را بازسازی کرد و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری خراسان رضوی ارسال شد.
دیروز جلسه دادگاه در دو بخش علنی و غیرعلنی برگزار شد. در بخش علنی به اتهام قتل و آدم‌ربایی و در بخش غیرعلنی به اتهام تجاوز به عنف رسیدگی شد. در ابتدای جلسه محاکمه، رئیس دادگاه گفت: به‌دلیل رسانه‌ای شدن این ماجرا، تصمیم گرفتیم که نتایج آن به طور دقیق اطلاع‌رسانی شود. یک‌قسمت پرونده مربوط به اتهاماتی است که با کیفرخواست به دادگاه اعلام شده که شامل قتل عمد و آدم‌ربایی است و قسمت دیگر مربوط به اعمال منافی عفت است.
در ادامه نماینده دادستان مشهد به تشریح کیفرخواست پرداخت و گفت: پس از اعلام مفقودی این کودک از سوی خانواده‌اش، ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و 21 بهمن متهم به قتل با ردیابی تلفن همراه مقتول بازداشت شد. با توجه به شکایت شاکی خصوصی و شرح معاینه جسد که علت تامه قتل را فشار جسم نواری‌شکل بر عناصر حیاتی گردن اعلام کرده، برای متهم درخواست تعیین مجازات و اجرای مجازات در ملآ عام را دارم.
رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به متهم به قتل از او خواست دربرابر اتهام قتل عمد و آدم‌ربایی از خود دفاع کند. متهم با رد‌اتهام آدم ربایی گفت: من قتل را به‌گردن می‌گیرم، اما علت قتل برخورد سر مقتول به استخر بوده است، نه کشیدن کمربند به دور گردنش، همچنین آدم‌ربایی اتفاق نیفتاده و کودک با میل خودش سوار ماشینم شد.
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، رئیس دادگاه ختم رسیدگی به بخش نخست پرونده را اعلام کرد و در بخش غیرعلنی به اتهام تجاوز به عنف رسیدگی شد.
قضات بعد از آخرین دفاع متهم برای تصمیم‌گیری و صدور رای وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها