نایب‌قهرمانی وزنه‌برداران ایران در آسیا

3 طلای خوشرنگ روی سینه علی داوودی

تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران با کسب 705 امتیاز به عنوان نایب‌قهرمانی قاره آسیا در چین دست یافت. در پایان چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی2019 آسیا و یکی از مراحل گزینشی المپیک 2020 توکیو، تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران نایب‌قهرمان شد و تیم ملی وزنه‌برداری بانوان نیز مقام نهم آسیا را کسب کرد. همچنین تیم ملی وزنه‌برداری مردان کشورمان با کسب هفت مدال طلا، هفت نشان نقره و سه گردن آویز برنز جایگاه دوم مدالی را به دست آورد.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۰۵

داوودی، قهرمان فوق‌سنگین
در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا علی داوودی موفق شد سه مدال طلا در حرکت یک ضرب، دوضرب و مجموع را به دست بیاورد. علی داوودی در حرکت یکضرب وزنه 195 کیلوگرم و در حرکت دوضرب وزنه 237 کیلوگرم را مهار کرد تا با ثبت مجموع 432 کیلوگرم سه مدال طلا را به دست آورد. او در حرکت سوم پشت وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی قرار گرفت که سه کیلوگرم از رکورد جوانان جهان که در اختیار خودش است بیشتر بود، اما داوودی نتوانست این وزنه را مهار کند.
علی حسینی، ناکام اما مصمم
کمتر کسی است که نداند سعید علی‌حسینی با کمر درد شدید در این رقابت‌ها شرکت کرد. وزنه‌بردار خوب اردبیلی تیم ملی در حرکت یکضرب وزنه 170کیلوگرم (نهم) و در حرکت دوضرب وزنه 220 کیلوگرم (ششم) را مهار کرد تا در مجموع 390 کیلوگرم به مقام هشتم برسد.
رده‌بندی امتیازی تیم مردان
1 ـ چین 716 امتیاز ، 2 ـ ایران 705 امتیاز ، 3 ـ کره جنوبی 633 امتیاز
رده‌بندی امتیازی تیم بانوان
1 ـ چین 785 امتیاز ، 2 ـ کره جنوبی 615 امتیاز ، 3 ـ کره شمالی 524 امتیاز، ... 9 ـ ایران 319 امتیاز
رده‌بندی مدالی تیم مردان
1 ـ چین 16 طلا، 8 نقره و 2 برنز ،
2 ـ ایران 7 طلا، 7 نقره و 3 برنز
3 ـ کره جنوبی، 3 طلا یک نقره و سه برنز

علی داوودی: خدا را شکر، مزد زحماتم را گرفتم
علی داوودی، مرد طلایی وزنه‌برداری ایران پس از قهرمانی در آسیا گفت: خدا را شکر. مزد زحماتم را گرفتم. تلاش زیادی کرده بودم و خدا را شکر می‌کنم که شرمنده مردم نشدم.
او درباره حمله به رکورد جوانان جهان که دراختیار خودش هم است، گفت: می‌خواستم رکورد یک ضرب را هم ارتقا بدهم که خب نشد. رکورد جهان در اختیار خودم است، اما خب توانستم باز هم رکورد دو ضرب و مجموع جهان را بشکنم. مدال‌هایی که گرفتم تقدیم به همه مردم ایران. امیدوارم توانسته باشم دل آنها را شاد کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها