فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):

۲۴۹ پروژه فعال در تحریم‌های فعلی داریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: امروز قرارگاه خاتم 249 پروژه دارد و در این شرایط تحریم و سخت همه پروژه‌ها فعال هیچ پروژه‌ای دچار تعلل و تأخیر نشده است و تلاش می‌کنیم روش‌های نوین تأمین منابع مالی با دولت ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۰۱

به گزارش فارس، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در یک برنامه تلویزیونی اضافه کرد: قبل از این‌که مطرح شود سپاه پاسداران تحریم شده است قرارگاه خاتم جزو تحریم‌های آمریکایی‌ها بود اما ما کارهای خود را به‌راحتی انجام می‌دهیم. اواخر سال 97 چند پروژه در صنعت نفت و گاز در کشور توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد که همه توسط قرارگاه خاتم در اوج تحریم اجرا شد، این‌ها پروژه‌هایی بود که شرکت‌های خارجی رها کرده بودند اما قرارگاه خاتم با صددرصد مهندسی ایرانی، صددرصد اجرا و راه‌اندازی داخلی و 70 درصد تأمین کالای ایرانی توانست کارها را انجام دهد.
وی درباره ورود قرارگاه خاتم به فعالیت‌های اقتصادی توضیح داد: در اصل ۱۴۷ قانون اساسی تصریح شده است که در زمان صلح نیروهای مسلح می‌توانند در سازندگی کشور از تجهیزات خود استفاده کنند.
وی افزود: قرارگاه خاتم هم حدود ۳۰ سال پیش به همین دلیل تأسیس شد، آن زمان وضعیت کشور بحرانی بود، پیمانکاران تحلیل رفته بودند و هیچ گونه امکانات مهندسی در کشور نبود و شرکت‌های خارجی هم رفته بودند و عملاً زیرساخت‌های کشور در جنگ آسیب دیده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آستین بالا زد و در بحث سازندگی ورود کرد و از همان ابتدا پروژه‌های بزرگی نظیر سد کرخه به قرارگاه خاتم واگذار شد که امروز با چند میلیارد مترمکعب ذخیره آب و مخزن توانست جلوی بسیاری از سیلاب‌های مخرب را بگیرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود: قرارگاه به بحث زیرساخت‌ها ورود کرد و به تدریج دولت‌های مختلف متوجه شدند بازویی توانمند و امین در اختیار دارند و می‌توانند از این ظرفیت قرارگاه خاتم استفاده کنند؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با توجه به این‌که رسالت پاسداری از انقلاب را به‌عهده دارد در هر عرصه‌ای که احساس نیاز یا خطر برای انقلاب وجود داشته باشد ورود می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها