هیجان بالای لیگ برتر در هفته‌های پایانی نیم فصل

تعطیلات با طعم فوتبال

از ساعت 15 فردا (جمعه) لیگ برتر وارد سیزدهمین هفته خود می‌شود تا بعد از پایان یکی دیگر از روزهای فیفا، دوباره فوتبال با هیجان رقابت‌های باشگاهی، مهمان خانه‌ها باشد. گرچه از قدیم نوعی بیماری به نام سیزده هراسی، این عدد را در میان عامه به عددی نحس بدل کرد اما وقتی پای هفته سیزدهم لیگ برتر در میان باشد، اشتباه بودن این تلقی روشن می‌شود. چون این هفته قطعا برنده‌هایی خواهد داشت که 13 برایشان حکم یکی از اعداد خوش یمن را دارد. آنچه در ادامه می‌آید، مروریست بر بازی‌های جذاب این هفته لیگ برتر فوتبال:
کد خبر: ۱۱۹۸۲۵۵


سپاهان در کمین
کوچک‌ترین ورزشگاه لیگ برتر، فردا میزبان یکی از مهم ترین بازی‌های این هفته است؛ دیدار ماشین‌سازی و سپاهان.
طلایی‌پوشان اصفهانی برای حمله به صدر جدول و زیر کشیدن پدیده صدرنشین، باید برنده این بازی خارج از خانه باشند. البته بردن تیم رضا مهاجری اصلا ساده نیست. ماشین سازی در 6 بازی آخرش صاحب یک برد و 5 تساوی متوالی شده است. تیم تبریزی در 12 بازی اولش، 9 بار مساوی کرده است. گرچه آنها به بردن عادت ندارند و فقط یک بار در لیگ برنده بودند، اما بهتر از هر تیم دیگری، راه متوقف کردن تیم‌های حریف را بلدند. آیا آنها می‌توانند سپاهان را هم با تساوی متوقف کنند؟
سپاهان در فصل جدید هنوز به هیچ تیم ایرانی در لیگ و جام حذفی نباخته است. آنها در جام حذفی تا نیمه نهایی رفته اند و در لیگ هم در یک قدمی صدر جدول هستند. این عملکرد خوب، سپاهانی‌ها را به سردادن دوباره شعار «ما سپاهانیم و حالا حالاها قهرمانیم» امیدوار کرده است.
فولاد در غبار
فولاد خوزستان کجای جدول است؟ سیزدهم! آخرین بردش در لیگ کی بود؟ هفته چهارم! داستان نیمکتش به کجا کشید؟ ایلی استان دیروز برکنار شد تا عزیز فریسات هدایت این تیم را در بازی فردا مقابل پیکان عهده‌دار باشد.
اینها خلاصه‌ای بود از حال و روز تیمی که قرار است تا یکی دو هفته دیگر از مدرن ترین ورزشگاه آسیا رونمایی کند. هواداران فولاد این روزها نگران این هستند که فولاد آره نا افتتاح شود اما فصل آینده خبری از فولاد در لیگ‌برتر نباشد. آنها فردا میزبان تیم پیکان هستند. تیم مجید جلالی البته حال و روز خوشی ندارد. آنها گرچه جزو 5 تیم بالای جدول هستند اما سه باخت متوالی در هفته‌های اخیر، نشان می‌دهد کامپیوتر آقا مجید نیاز به ویندوز جدید دارد.
فانوس را زمین بگذار
اگر استقلال خوزستان را با توجه به داستان کسر 6 امتیاز، جدی ترین نامزد سقوط به لیگ دسته یک بدانید، دومین کاندیدای جدی سقوط فعلا یکی از دو تیم سپیدرود و نفت مسجد سلیمان هستند؛ تیم‌هایی که هر دو تا قبل از نیم‌فصل یک‌بار سرمربی عوض کرده‌اند. البته حالا هم سپیدرود با علی کریمی تیم بهتری است و هم نفت مسجد سلیمان با علیرضا مرزبان شرایط بهتری دارد. سپیدرود هر دو بازی آخرش را برده و نفت هم از دو بازی آخرش صاحب یک برد و یک مساوی شده است. در شرایطی که هر دو تیم برای فرار از منطقه خطر دارند تلاش می‌کنند، این بازی، می‌تواند، یک جدال 6 امتیازی باشد.

یکشنبه فوتبالی
لیگ با بازی ذوب‌آهن و پارس جنوبی جم، در روز شنبه ادامه پیدا می‌کند، اما هیجان هفته سیزدهم، روز یکشنبه به اوج خود می‌رسد؛ جایی که به فاصله چند ساعت از هم پرسپولیس، پدیده و استقلال به میدان می‌روند تا تب و تاب هیجان بالای جدول را در فاصله دو ـ سه هفته به پایان نیم فصل اول، افزایش دهند.
1. بی‌شک حساس‌ترین و پرتماشاگرترین بازی هفته سیزدهم، جدال قرمزهای پرشور لیگ برتر است؛ بازی پرسپولیس و تراکتورسازی. تیم برانکو هنوز هم یکی از تیم‌های بدون شکست لیگ هجدهم است. نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، برخلاف بازی با پیکان، این بار دو بازیکن ملی پوشش را دارد اما انگار قرار نیست بدشانسی از دست از سرشان بردارد. آخرین آن، مصدومیت بشار رسن است در بازی دوستانه عراق و بولیوی. با این حال تیم برانکو حالا دیگر عادت کرده به این اوضاع بغرنج. حریف هفته سیزدهم پرسپولیس، یکی از چند مدعی قهرمانی این فصل است. تراکتورسازی با 2 بازی، 2 امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد و اگر بتواند مدافع عنوان قهرمانی را در تهران غافلگیر کند، گام بزرگی برای نزدیک شدن به صدر جدول برخواهد داشت. البته تراکتوری‌ها در این بازی آنتونی استوکس، مهاجم 8 گله خود را در اختیار ندارند و حتی این احتمال هست که هری اروین، دیگر مهاجم خارجی این تیم هم در ترکیب نباشد.
2. دومین بازی حساس روز یکشنبه مصاف پدیده و سایپا در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد است. مشهدی‌ها هرگز یاد ندارند تیمی از شهرشان قهرمان نیم فصل لیگ برتر شده باشد اما این رویای بزرگ، با درخشش شاگردان یحیی گل محمدی حالا در نزدیکی آنها قرار دارد. فقط کافیست به بالای جدول نگاه کنند و طبق روال هفته‌های گذشته برنده باشند. 4 برد در 4 بازی اخیر و 10 برد در 13 بازی این فصل در لیگ و جام حذفی، برای تیم پدیده فراتر از انتظار بوده است. آیا سایپای علی دایی قربانی بعدی بلندپروازی بچه‌های خراسان خواهد بود؟ روی کاغذ آنها طعمه بعدی هستند. سایپا در 5 بازی آخرش در لیگ 3 بازی را مساوی کرده و 2 بازی را هم باخته است.
3. دربی استقلال. این آخرین بازی هفته سیزدهم است. استقلال خوزستان مقابل استقلال تهران. آبی‌های اهواز به خاطر پرونده‌ای که از سوی فیفا به کسر 6 امتیاز از آنها منجر شد، حالا با 4 امتیاز منگنه شده اند به ته جدول. در این شرایط هیچ‌کس انتظار ندارد آنها بتوانند مقابل تیم وینفرد شفر، که اتفاقا تشنه پیروزی است کاری از پیش ببرند. با این حال فوتبال است و هزار اتفاق. این بازی برای استقلال تهران از آن دست بازی‌های خطرناکی است که اگر به هر دلیلی در آن لغزش کنند، می‌تواند تبعات بدی برایشان به همراه داشته باشد. فضای سکوی‌های استقلال، این روزها با توجه به حذف از جام‌حذفی و دور شدن این تیم از جمع مدعیان بالای جدول، حسابی متشنج است. پس شفر و شاگردانش خیلی باید مراقب این بازی باشند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها