تحقیقات علیه ترامپ ادامه می‌یابد

سخنگوی کاخ سفید اقدام کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر آغاز تحقیقات پیرامون سوءاستفاده ترامپ از قدرت را توهین‌آمیز تلقی کرد. سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید تصمیم «جرالد نادلر» را تعرض به ترامپ تعبیر کرد و گفت: نادلر این اقدام را انجام می‌دهد چرا که دموکرات‌ها از بی‌نتیجه ماندن داستان دو ساله‌شان درباره تبانی ترامپ و روسیه، به هراس افتاده‌اند. این اقدام شرم‌آور و توهین‌آمیز است و هدفی جز سوءاستفاده ندارد. وی مدعی شد دموکرات‌ها به دنبال بازی سیاسی هستند.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۸۸

این در حالی است که دموکرات‌ها می‌گویند به تحقیقات خود در این زمینه ادامه خواهند داد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز هشدار داده است اگر دونالد ترامپ قطعنامه قانونگذاران علیه اعلام وضعیت اضطراری را وتو کند، با او در کنگره و دادگاه خواهد جنگید. هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای مخالفت خود را با وضعیت اضطراری اعلام کرد. دونالد ترامپ گفته است این قطعنامه را وتو خواهد کرد .
نزاع میان نمایندگان کنگره با ترامپ به این‌ها محدود نمی‌شود. در این میان طفره رفتن مقام‌های دولت آمریکا از ارائه اطلاعات جدید درباره ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیز مزید بر علت شده و به‌شدت نمایندگان مجلس آمریکا را عصبانی کرده است. به نوشته آسوشیتدپرس، سناتورها از این‌که دولت ترامپ در این جلسه هیچ اطلاعات جدیدی درباره قتل جمال خاشقچی ارائه نکرده و ظاهرا قصدی برای مسؤول شناختن حکومت سعودی در ارتباط با این پرونده ندارد، ابراز ناخرسندی کردند. مارکو روبیو، نماینده مجلس سنای آمریکا بعد از خروج از این جلسه گفت: «سنا بایستی خودش درباره تحریم حکومت عربستان سعودی تصمیم بگیرد.» کریس مورفی، نماینده ایالت کانکتیکت نیز گفت که در این جلسه هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها