آبی‌ها در آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر میزبان پارس جنوبی‌جم هستند

استقلال و یک شروع دوباره

هفته نوزدهم لیگ برتر از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، با دیدار استقلال و پارس جنوبی جم آغاز می‌شود تا به فاصله 48 ساعت از بازی پرسپولیس و پدیده در جام حذفی، هیجان بار دیگر به سکوهای ورزشگاه آزادی برگردد.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۶۲


نقطه، سر خط
بازی با پارس جنوبی جم برای استقلال و شفر یک شروع تازه است. آبی‌ها بعد از 4 برد متوالی در لیگ برتر، به تراکتورسازی باختند تا نوار بردهای 3 امتیازی خود را پاره شده ببینند. آنها اگر می‌خواهند به جمع مدعیان نزدیک شوند، چاره‌ای ندارند جز این‌که این رشته را دوباره ببافند. رج اول پیروزی مقابل پارس جنوبی جم در آزادیست، بعد بازی معوق با ذوب‌آهن در تهران (5 اسفند)، بعد بازی با فولاد در اهواز (9 اسفند)، سپس بازی با نفت مسجد سلیمان در تهران (17 اسفند) و بعد هم بازی با نساجی در تهران در آخرین بازی سال (25 اسفند). دربی پایتخت هم که دهم فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود. استقلال فقط در صورتی به کورس قهرمانی بازخواهد گذشت که این مدعیان را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد. مسیری پرپیچ و خم که عبور از آن غیر ممکن نیست. آبی‌ها تا پایان لیگ، 9 بازی خانگی دارند که کسب امتیازات حداکثری در آنها، برای شفر و تیمش از نان شب هم واجب‌تر است.
پارس به دنبال رکورد
تیم پارس جنوبی جم، فصل گذشته، حداقل تا نیم فصل یکی از مدعیان قهرمانی بود و پا به پای پرسپولیس امتیاز جمع کرد، اما کم کم از صدر جدول دور شد تا در نهایت لیگ هفدهم را با قرار گرفتن در جایگاه پنجم به پایان برساند. آن تیم فصل گذشته رکورد 11 بازی بدون باخت را هم به ثبت رساند اما امسال، بهترین رکورد شکست ناپذیری پارس، فقط 3 بازی بوده است. تیم تارتار اگر امروز مقابل استقلال شکست نخورد، برای اولین بار در لیگ هجدهم در 4 بازی متوالی نباخته است. پارس دور برگشت را با 2 تساوی و یک برد، خوب شروع کرده است.
تقابل چهارم
این چهارمین باری است که استقلال و پارس جنوبی جم مقابل هم قرار می‌گیرند. فصل گذشته و در اولین تجربه حضور پارس در لیگ برتر، شاگردان مهدی تارتار با 2 گل استقلال را شکست دادند، اما آبی‌ها در بازی برگشت و در تهران با پیروزی 4 بر صفر در آزادی، آن شکست را تلافی کردند. با این حال امسال وقتی دو تیم در دور رفت لیگ هجدهم در جم، به مصاف هم رفتند، دوباره این پارس بود که با یک گل استقلال را شکست داد. حالا نوبت استقلالی هاست که همچون فصل گذشته در تهران، شکست دور رفت را کنند. نکته جالب اینجاست که هیچ یک از گلزنان فصل گذشته استقلال به پارس، در ترکیب امسال آبی‌ها حضور ندارند، نه سرور جپاروف، نه بهنام برزای و نه علی قربانی.
سوت دست کیست؟
حسن اکرمی قضاوت دیدار تیم‌های استقلال و پارس جنوبی‌جم را که امروز در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود به‌عهده خواهد داشت. اکرمی در هفته اول لیگ برتر داور مسابقه پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان بود اما در فصل جاری تابه حال برای استقلال قضاوت نکرده است. این داور 34 ساله گنبد کاووسی از سال 1390 به‌عنوان داور لیگ برتری فعالیت می‌کند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها