صف مسکن مددجویان سال ۹۸ شکسته می‌شود

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از تدوین راهبرد تحول در تامین خدمات مسکن مددجویان خبر داد و گفت: صف ارائه خدمات رهن و اجاره، تعمیرات، بهسازی و خرید مسکن برای مددجویان، سال آینده شکسته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۲۶

به گزارش جام‌جم، ابراهیم بازیان افزود: سال ۹۸ سال پایانی در برنامه‌های امداد برای رفع کامل چالش مسکن مددجویان است. برهمین اساس برنامه‌های امداد در حوزه مسکن برای سال ۹۸ با محوریت «تحول و دگرگونی متمایز در حوزه مسکن مددجویان» برنامه‌ریزی شده تا هدف نهایی یعنی شکستن صف تقاضای مددجویان در حوزه تعمیر، کمک هزینه اجاره، مشارکت در رهن و کمک و مشارکت در خرید مسکن شهری و روستایی مددجویان محقق شود.
بازیان ادامه داد: براساس یکی از تصمیمات اتخاذ شده در راهبرد جدید، اگر دستگاه‌های دولتی و مسؤولان استانی قابلیت تعهد ۵۰ درصد هزینه‌های مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی را داشته باشند، می‌توانند طی تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد تنظیم کند تا مابقی هزینه را کمیته امداد پرداخت کند.
وی با اشاره به این‌که بیش از ۵۰ درصد مددجویان امداد در مناطق روستایی سکونت دارند، عنوان کرد: سیاست‌های مسکن در سال۹۷ به سمت رفع مشکلات مسکن روستایی هدف‌گذاری شده بود و همین رویکرد با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود تا در پایان سال ۹۸ صف خدمات مسکن در روستاها به طور کامل شکسته شود. همچنین مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی مددجویان با سرعت بیشتری در حال انجام است.
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، با بیان این‌که حدود ۲۰هزار خانوار دارای یتیم تحت حمایت کمیته امداد فاقد مسکن هستند، گفت: براساس اجرای طرح اکرام ایتام، طرح «اسکان ایتام» با هدف تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های ایتام در حال پیگیری است و حامیان می‌توانند بخشی از کمک‌های خود را به موضوع تامین مسکن ایتام اختصاص دهند. با برنامه‌ریزی انجام شده، در پایان سال ۹۸ هیچ یتیمی در کمیته امداد فاقد سرپناه و مسکن مناسب نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها