پلیس پایتخت با اجرای هجدهمین طرح رعد، 32 باند را متلاشی و 546 سارق و خریداران اموال سرقتی را شناسایی و بازداشت کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۱۸

به گزارش جامجم، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای هجدهمین طرح رعد کلانتریهای پایتخت که در پلیس پیشگیری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش همکارانمان در کلانتریهای تهران در عملیات 48ساعت گذشته 546 سارق و خریداران اموال سرقتی بازداشت شدند و در این رابطه 32باند متلاشی شد.

وی افزود: در بررسی سوابق کیفری این متهمان نشان داد؛ 55درصد آنها برای نخستین بار بازداشت شدهاند و بقیه دارای سوابق متعدد کیفری بودند.

چهار قبضه سلاح جنگی و 40 قبضه سلاح سرد، 201 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از این افراد کشف شد.

رحیمی درباره دستگیری عامل تخریب خودروهای پارک شده در محله پاسداران نیز گفت: شامگاه دوشنبه افرادی از محله پاسداران با پلیس تماس گرفتند و خبر دادند که جوان مستی با قمه خودروهای پارک شده آنها را در خیابان تخریب کرده است.

ماموران کلانتری پاسداران برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شدند و معلوم شد پسر 24 ساله که متواری شده سه خودروی پراید و دو خودروی بی ام و و سورنتو را تخریب کرده است.

وی افزود: ماموران در بازبینی دوربین مداربسته، شماره پلاک خودروی متهم را به دست آوردند. در ادامه خانه او در محله صادقیه شناسایی شد و ماموران او را بازداشت کردند. متهم به نام خشایارکه در نمایشگاه خودرو کار میکند مدعی بود که 800هزارتومان به دوستش قرض داده و او این بدهی را پرداخت نکرده است. آن روزسرقرار رفته و در حالی که مست بوده و قمه داشته میخواسته طلبش را بگیرد که بدهکار در آنجا حاضر نشده و او بعد از عربده کشی خودروهای پارک شده را تخریب کرده است.

سردار رحیمی درباره زوج جوانی که کارگاه تولید مشروبات الکلی اطراف شهرری راهاندازی کرده بودند هم یاد آور شد: چند روز پیش در تماس مردمی گزارش فعالیت این زوج به پلیس اعلام شد که ماموران آنها را بازداشت و کارگاهشان را در اطراف شهرری شناسایی، پلمب و مشروبات الکلی تقلبی و وسایل تهیه آن کشف شد. متهمان هر بطری شیشهای مشروب تقلبی را 250 هزارتومان و ساندیسی را 130 هزارتومان میفروختند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره کشف سکههای دوره ساسانی و مهرههای مار از یک قاچاقچی میراث فرهنگی نیز گفت: چند روز پیش ماموران کلانتری لواسانات در جریان فعالیت مرد 40 سالهای که یک قاچاقچی میراث فرهنگی، قرار گرفتند که در صدد فروش سکههای قدیمی و مهرههای مار است. با هماهنگی قضایی این مرد بازداشت شد و از خانهاش یک کوزه شکسته قدیمی و یک کوزه سالم قدیمی، دو سکه قدیمی متعلق به دوره ساسانیان و سه مهره مار، بیلچه و گنجیاب کشف شد. طبق گفتههای متهم هر کدام از این مهرههای قدیمی مار صد میلیون تومان ارزش دارد.

رحیمی همچنین تصرح کرد: در چند روز گذشته در چهار مرحله 130 دلال ارز از سوی پلیس بازداشت و به زندان منتقل شدند. وی افزود: تأکید میکنیم که خرید و فروش ارز در خیابان ممنوع است و هر فردی اقدام به این کار کند جرم انجام داده است. برخورد با مفسدان اقتصادی با شدت دنبال میشود، صرافیهای مجاز و بانکها با تمام قدرت حمایت شده و خرید و فروش ارز در بانک و صرافیهای مجاز قابل قبول است.

قاچاق گل در بسته چای

در حاشیه این طرح نیز سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران درباره کشفیات حوزه موادمخدر نیز گفت: ماموران فرودگاه امام(ره) مردی را بازداشت کردندکه در صدد بود دو عدد هاونگ را که بهطور ماهرانه حدود چهار کیلو حشیش در آن جاسازی شده بود به قطر منتقل کندکه ناکام ماند و بازداشت شد. همچنین دو نفر که موادمخدر گل را در پوشش بسته چای به ایتالیا، بلغارستان و استرالیا منتقل میکردند، دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها