دوئل برانکو - کریمی ؛ حساس‌ترین دوئل هفته هفتم لیگ برتر

پــــرسپولیس برای دربی روحیــه می‌گیرد

امروز و در ورزشگاه آزادی، علی کریمی رودرروی پرسپولیس قرار می‌گیرد. این برجسته‌ترین نکته بازی امروز است. از این رویارویی بزرگ که بگذریم، فقط یک بازی لیگ برتر پیش روی ماست که تفاوت فاحشی با دیگر بازی‌ها ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۵۳

نکته برجسته امروز رویارویی علی کریمی با برانکو و پرسپولیس است. علی کریمی که یکی از منتقدان همیشگی برانکو در زمان حضورش در تیم ملی بود، بعد از اختلاف کیروش و برانکو به یکی از حامیان اصلی او تبدیل شده است که این موضوع «غیر قابل پیشبینی بودن»، یکی از موارد مهم شخصیتی کریمی است. حالا کریمی که یکی از پیشکسوتان محبوب هواداران است، امروز رودرروی پرسپولیس قرار میگیرد و این نکته قطعا ویژهترین سوژه رسانهها برای این بازی است.

سپیدرود رشت که در دربی پرحاشیه گیلان در جام حذفی موفق شد ملوان را در انزلی شکست دهد ، با روحیه به تهران آمده است؛ اما حریف این تیم تفاوت فاحشی نسبت به ملوان دارد. پرسپولیس قهرمان دو دوره اخیر لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی و در برابر هواداران خودی بازی میکند و در ضمن از بازگشت تاریخی در بازی مقابل الدحیل به این مسابقه رسیده است. پرسپولیس بعد از آنکه باخت یک بر صفر مقابل الدحیل در یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را با برتری 3 بر یک مقابل این تیم پرامکانات عوض کرد، روحیهای عجیب پیدا کرده و همین، کار مهمان گیلانی را سخت میکند.

اگر پرسپولیس در بازی امروز به برتری برسد برای دو بازی حساس پیشرو روحیه میگیرد. دو مسابقهای که با فاصلهای بسیار ناچیز از هم برگزار میشود. دربی بزرگ پایتخت روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران و بازی رفت مقابل السد سهشنبه در دوحه قطر برگزار میشود.

این دو مسابقه بیتردید حیاتیترین دیدارهای شاگردان برانکو در این فصل است. شاید دربی تهران که تنها پنج روز پیش از بازی خارج از خانه پرسپولیس برگزار میشود، برای هواداران این تیم اهمیت بیشتری داشته باشد؛ اما سرمربی قرمزها به هر دو بازی یکسان توجه میکند. برانکو اگر از بازی امروز با برد خارج شود باید انرژی بازیکنانش را برای دو بازی حساس پیش رو ذخیره کند. دومسابقهای که هر یک اهمیت ، حساسیت و جذابیت خاص خود را دارد.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس

همه مقابل ما دنبال نباختن هستند

حضور پرسپولیس و السد در مرحله نیمهنهایی لیگ قهرمانان آسیا نشان میدهد در چه گروه سختی قرار داشتیم.

همه ما میدانیم سپیدرود شروع نه چندان جالبی در لیگ داشت، اما با علی کریمی راه خودش را کم کم پیدا میکند. حضور علی کریمی و دستیارانش باعث شده است این تیم روند خوبی در پیش بگیرد و کمکم اوضاع خود را کنترل کند.

ماهینی را برای بازی امروز در میدان نداریم و بازی کردن نوراللهی و عالیشاه هم قطعی نیست. بشار با مصدومیت، خود را به بازی با الدحیل رساند.

طبیعی است همه تیمهایی که مقابل پرسپولیس قرار میگیرند به دنبال نباختن باشند، اما من میدانم فلسفه علی کریمی اینطور نیست. او سعی میکند فلسفه و روش بازی تیمش را نسبت به قبل عوض کند، اگرچه این اتفاق بسرعت رخ نمیدهد و نیاز به زمان دارد.

علیرضا امامیفر، مربی تیم سپیدرود رشت

به دنبال امتیاز هستیم

پرسپولیس، تاکتیکیترین تیم لیگ ایران است. پشت این تاکتیک تفکر برانکو وجود دارد که کاملا مشخص است. ما در مقابل تیمی بازی داریم که درس بزرگی در لیگ قهرمانان داد که جای ناامیدی در فوتبال نیست.

کادر فنی به این نتیجه رسید ورود کریمی به سپیدرود در جهت حفظ سپیدرود در لیگ برتر است. ما نمیخواهیم سرنوشت سپیدرود مثل تیمی همچون راهآهن شود. تلاش کریمی این است سهمیه ما در لیگ برتر باقی بماند.

با توجه به تفاضل گل، تفکر ما گرفتن امتیاز است تا به دیگر تیمها برسیم. همه بازیها مشکل است. بعد از این بازی با ذوبآهن، پیکان و تراکتورسازی بازی داریم. درصدد هستیم مشکلات را برطرف و امتیازات را جمع کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها