ستاره‌های ایفا که باید منتظرشان باشید

از برلیـــن تا علاءالدیـــن

از نمایشگاه موبایل بارسلون و کنفرانس‌های اختصاصی اپل و سامسونگ که بگذریم، یکی از محبوب‌ترین و خبرسازترین رویدادهای تکنولوژی در جهان، نمایشگاه ایفاست که هر ساله در آلمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۴۷۹

شهر برلین که امسال هم میزبان گجتهای مختلف روز دنیا بود، محصولات جدیدی را به نمایش گذاشت، اما از این همه محصولات تنها بخشی از آنها به بازار ایران راه پیدا میکند و به نوعی کاربران ایرانی فرصت استفاده از آن را خواهند داشت. برای همین در این شماره سراغ محصولاتی در نمایشگاه ایفا میرویم که در آیندهای نهچندان دور راهشان را به بازارهای ایران پیدا کرده و در ویترین مغازههای پایتخت، علاءالدین، چهارسو و… جا خوش خواهند کرد.

تلاش دوباره سونی با برند کهنهکار اکسپریا

گوشیهای سونی شاید چندان آمار بالایی در فروش بازار ایران نداشته باشد، اما از نامآشناترین برندها در بازار کشور است. پس اصلا بعید نیست جدیدترین عضو خانواده اکسپریا یعنی اکسپریا ایکس زد 3 خیلی زود سر و کلهاش در ایران پیدا شود.

این فبلت 6 اینچی، جدیدترین تلاش سونی برای جذب سهم بیشتری از بازار است، اما اعداد نشان میدهد باوجود جدید بودن، حرف تازهای برای گفتن نخواهد داشت. پردازنده این دستگاه Snapdragon 845 از شرکت کوآلکام است که پردازنده قدرتمندی به حساب میآید، اما کنار این تراشه فقط 4 گیگابایت رم قرار دارد. دوربین اصلی دستگاه 19 مگاپیکسل و دوربین جلویی یا همان سلفی دستگاه نیز 13 مگاپیکسل است تا از بیشتر دستگاههای رده بالای موجود پایینتر باشد، اما از حق نگذریم باید گفت ظاهر دستگاه بسیار جذاب است.

لنوو و الترابوکهای محبوبش

شرکت لنوو که در سالهای اخیر با الترابوکهای سبکش محبوبیت زیادی به دست آورده، حالا با نسل جدید تبلتهایش به نمایشگاه ایفا آمده است. الترابوکهایی که میتوانند دل خیلی از کاربران ایرانی را ببرند. پرچمدار لنوو در بازار، مدل یوگاC930 خواهد بود. مدلی که با لولای جدیدش توجه خیلیها را جلب کرده است، زیرا علاوه بر ظرافت زیاد، بلندگو را هم روی خود جا داده و نقش ساندبار را هم بازی میکند. این تبلت از پردازنده نسل هشتم Core i5 اینتل و 8 گیگابایت رم، نمایشگر 13.9 اینچی Full HD و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره میبرد. این لپتاپ - تبلت هیبریدی با تراشه Core i7، حافظه 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه داخلی نیز قابل دسترس است، اما باید بهصورت اختصاصی به لنوو سفارش بدهید. نکته دیگر شارژدهی بسیار خوب این دستگاه است، به طوری که تا 9 ساعت نیز بهراحتی به شما سرویس میدهد.

این الترابوک هزار و خردهای دلاری تنها محصولی نیست که باید انتظار آن را کشید و در کنار آن یک الترابوک میانرده با نام یوگا S730 نیز عرضه شده است. کیبورد و ترکپد دستگاه به شکل عجیبی شبیه به مکبوکهای 13اینچی است، با این تفاوت که صفحهنمایش گردش بسیار بالاتری داشته و تا 180درجه باز میشود. این دستگاه هم از پردازنده اینتل Core i5-8265U استفاده میکند و 8 گیگابایت رم را در کنار خود دارد. صفحهنمایش دستگاه 13.3 اینچ است و از 256 گیگابایت تا یکترابایت حافظه داخلی پشتیبانی میکند. شارژدهی این دستگاه 1.18 کیلوگرمی 10 ساعت است تا از این نظر هم با دستگاه خوبی سروکار داشته باشیم. قیمت یوگا S730 در بازارهای جهانی 999 دلار است.

ایسر و پدیده جدیدی به نام سوئیفت

محصول دیگری که به نظر میرسد از جایگاه خوبی در بازار ایران برخوردار باشد، لپتاپهای سری سوئیفت شرکت ایسر است. این لپتاپهای رده بالا که البته در گروه محصولات ارزانقیمت بازار قرار میگیرد قطعا مورد توجه کاربران ایرانی خواهد بود. سوئیفت 5 که در ابعاد 14 و 15 اینچی طراحی شده به یکی از پردازندههای Core i5-8265U یا Core i7-8565U اینتل مجهز است و از 6 گیگابایت رم دیدیآر4 پشتیبانی میکند. دیگر لپتاپ ایسر به نام سوئیفت 3 فقط در اندازه 14اینچ عرضه خواهد شود و از نظر سختافزاری تفاوت چندانی با برادر بزرگتر خود ندارد.

هوآوی و یک میت تازه وارد

مرموزترین محصول نمایشگاه ایفا، گوشی پرچمدار جدید هوآوی یا همان میتپرو20 است. دستگاهی که در نمایشگاه به جای اینکه رونمایی شود، بهصورت اتفاقی در دست مدیران این شرکت دیده شد و بازار شایعات را حسابی داغ کرد. این گوشی اولین گوشی هوشمندی است که به جای دوربین دوگانه از دوربین سهگانه استفاده میکند و سه سنسور 20، 12 و 8 مگاپیکسلی را در کنار هم و در یک قاب مربعی قرار داده است. نکته دیگر در مورد میت پرو 20، حذف احتمالی جک 3.5 میلیمتری و حسگر اثر انگشت است. این دستگاه قرار است بهصورت رسمی 24 مهر در انگلستان معرفی شود.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها