علی فتح‌ا...‌زاده در گفت‌وگو با جام‌جم:

وینفرد شفر چهارچشمی همه چیز را بپاید

علی فتح‌ا...‌زاده، مدیرعامل سابق استقلال وضعیت این تیم را مثل همیشه رصد می‌کند. آبی‌ها بزودی باید در خانه السد به میدان بروند و طبیعتا شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد ندارند. فتح‌ا...‌زاده، اما می‌گوید تیم نباید انگیزه‌اش را از دست بدهد. او همچنین درباره بعضی مسائل و اتفاقات باشگاه استقلال توضیحاتی می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۹۲

فقط استقلال

من چند پیشنهاد از باشگاههای دیگر داشتم. اخیرا جلسهای هم با مالک یکی از باشگاهها برگزار کردیم، ولی من دوست ندارم در جایی جز استقلال کار کنم. سالها در این باشگاه بودم و برایم سخت است به باشگاه دیگری بروم. سال گذشته هم به من پیشنهاد مدیریت یک باشگاه شد ولی نپذیرفتم، با این که شرایط خوب بود.

هوادار توقع دارد

در استقلال طرفداران برد میخواهند. ببینید من علی فتحا...زاده هم اگر به استقلال بیایم و نتیجه نگیرم، محبوبیتی بین هوادار نخواهم داشت. در استقلال هوادار توقع دارد. هرکس هم به این باشگاه میرود باید آدم توانمندی باشد وگرنه به مشکل میخورد.

طرف شکایت میکرد

رفته بودیم جایی یکی از دوستان هم بود. گفت شما با فلان بازیکن 200 میلیون قرارداد بستید و الان باشگاه بدهکار است و بدهیاش شده 250 میلیون. گفتم دوست عزیز، اگر این پول را نمیدادم و طرف میرفت به فیفا و ای اف سی شکایت میکرد، چه اتفاقی میافتاد؟ الان باید به جای 250میلیون، دو میلیارد تومان میدادیم.

سرخابی باید خصوصی شوند

من نمیدانم چرا استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی نمیدهند؟ تا موقعی که این اتفاق نیفتد وضع دو باشگاه همین است. یک زمانی بود همه در فوتبال مشتی و لوطی بودند ولی الان طرف پولش را نگیرد، شکایت میکند. دیگر زمان آن رسیده این دو باشگاه را به بخش خصوصی بدهیم. بگذاریم خودشان پولشان را در بیاورند. به خدا امکانپذیر است، ولی مساله این است که نمیخواهند این اتفاق بیفتد.

مگر فولر گفته لورکوزن مال من است؟

یک مشکل بزرگی که در فوتبال ما وجود دارد و در دنیا نیست این است که در باشگاههای بزرگ دنیا بازیکنان و مربیان آمده اند و رفتهاند. رودی فولر چهره بزرگی در لورکوزن بود. چهار سال این تیم را هدایت کرد. آیا او الان میگوید لورکوزن مال من است؟ نیمکت این تیم باید برای من باشد؟ شما دیدهاید بکن باوئر بگوید باشگاه بایرن مونیخ مال من است؟ شما این چیزها را در جهان نمیبینی. اصلا نیمکت یا باشگاه مال من است یعنی چه؟ هرکسی به باشگاه آمده و کار کرده، حق و حقوقش را گرفته است. اگر خوب بازی کرده، پولش را گرفته و دلیلی ندارد بگوید باشگاه مال من است. استقلال و پرسپولیس مال مردم است. آنها هستند که بلیت میخرند و با پیامک هزینه باشگاه را تامین میکنند. باشگاه مال هوادار است نه یک آدم. وقتی طرف میگوید نیمکت یا باشگاه مال من است، در واقع سهمخواهی میکند. بنده کم در استقلال نبودهام. جایی دیدهاید که بگویم استقلال مال من است؟ بنده به باشگاه علاقهمندم. چند قهرمانی برای این باشگاه آوردهام.

از ترانسفر موسوی سود کردیم

یادم هست علی موسوی را به استقلال آوردم، یک میلیون و 200 هزار تومان پول رضایتنامه دادم. به من گفتند چرا 200هزار تومان اضافه دادهای. گفتم صبر کنید. بعد علی را به آلمان ترانسفر کردیم که 80 هزار یورو از این انتقال پول در آوردیم.

شفر حواسش باشد

یک زمانی مصاحبه کردم و گفتم دارند زیرآب برانکو را در پرسپولیس میزنند. کسی توجه نکرد. بعد دیدند مشکلاتی برای او پیش آمد. الان هم میگویم باید آقای شفر خیلی مراقب باشد. او باید چهارچشمی همه چیز را بپاید.

در بازی با السد فشار کمتری روی استقلال است

متاسفانه استقلال بازی رفت با السد را در آزادی باخت. ما توقع داشتیم تیم طوری نتیجه بگیرد که در بازی برگشت راحت باشد. مشکل از زمانی آغاز شد که استقلال چند بازیکن کلیدیاش را از دست داد. تیم السد خودش را قوی تر کرد ولی استقلال در مقابل ضعیفتر شد. الان هم فقط باید به بازی برگشت امید داشت. اینکه بگوییم بازنده هستیم و برویم یک بازی کنیم و برگردیم، درست نیست. استقلال الان فشار کمتری احساس میکند و انشاءا... در بازی برگشت بتواند یک نتیجه خوب به دست بیاورد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها