قسمت چهارم در دست‌انداز بحث دستمزدها

سفر معلق فضایی«پیشتازان فضا»

آیا سفینه اینترپرایز یک سفر بین سیاره‌ای تازه را انجام خواهد داد و به مکان‌هایی سر خواهد زد، که تا قبل از این پای هیچ انسانی به آنجا نرسیده است؟ طرح این پرسش از آن جهت است که شنیده می‌شود دو بازیگر اصلی سری جدید مجموعه فیلم «سفرهای ستاره‌ای/ پیشتازان فضا»، پا پس کشیده‌ و گفته‌اند در قسمت چهارم آن بازی نخواهند کرد. منابع مستقل به رسانه‌های گروهی گفته‌اند کریس همسورث و کریس پاین در جریان مذاکرات با کمپانی پارامونت، میز مذاکره را ترک کرده‌اند. سخنگوی پارامونت هم می‌گوید این مدیران کمپانی بوده‌اند که دست به ترک میز مذاکره زده‌اند و نه دو بازیگر فوق!
کد خبر: ۱۱۶۲۸۷۴

اما هر یک از طرفین که میز مذاکره را ترک کرده باشند، در کلیت داستان تغییری به وجود نمیآورد. نکته این است که تولید قسمت چهارم سری جدید سفرهای ستارهای در هالهای از ابهام قرار گرفته و این نکته، بشدت طرفداران و دوستداران این مجموعه کلاسیک و پرتماشاچی را آزردهخاطر کرده است. همین چند هفته قبل بود که رسانهها صحبت از خبر خوش برای طرفداران مجموعه سفرهای ستارهای کردند. خبر خوش این بود که پیشتولید قسمت چهارم آن آغاز شده است. منبع خبر هم کسی نبود جز سایمن پک انگلیسیتبار که نقش کاراکتر اسکاتی سومین شخصیت مهم و اصلی داستان را در سری جدید فیلم بازی میکند. او بود که خبر شروع کار روی قسمت تازه آن را اعلام کرد.

کلیدی که زده نمیشود

آن زمان گفته شد هنوز معلوم نیست کلید فیلمبرداری چه زمانی زده خواهد شد. اما به گفته پگ، تهیهکنندگان فیلم در کمپانی پارامونت قصد داشتند کلید فیلمبرداری را تا قبل از پایان فصل تابستان جاری بزنند، اما خبرهای تازه روی این نکته دلالت میکند که فیلم تا این زمان، محال است وارد مرحله تولید شود. اختلاف اصلی دو بازیگر با مدیران پارامونت، بر سر میزان دستمزدهایشان است. همسورث و پاین خواهان افزایش دستمزد خود به مقدار بسیار زیاد هستند و پارامونت قصد دارد تنها چند درصدی آن را افزایش دهد. نمیتوان نتیجه این دعوا را حدس زد، اما واقعیت این است که فیلم بدون حضور این دو امکان تولید و ساخت پیدا نخواهد کرد.

زندهشدن گرانقیمت!

کریس پاین در سری جدید سفرهای ستارهای، نقش دوران جوانی کاپیتان کرک را بازی میکند. داستان سری تازه چند سال قبل از شروع داستان و ماجراهای مجموعه دهه 60 میلادی تلویزیونی سفرهای ستارهای اتفاق میافتد. بهصورت طبیعی، ویلیام شاتنر بازیگر اصلی مجموعه تلویزیونی باید جای خود را به بازیگری جوان میداد. در سری جدید فیلم، پاین هدایت سفینه فضایی اینترپرایز را در دست گرفته و ماجراجوییهای فیلم را شکل میدهد. کریس همسورث نقش پدر کاپیتان کرک را بازی میکند. او البته در قسمت اول سری جدید، در نقش کوتاهی در قالب این کاراکتر ظاهر شد. در فصل افتتاحیه قسمت اول سری جدید در سال2009،همسورث در حالی که قصد دارد سفینه اینترپرایز را از خطر نابودی نجات دهد، جان خود را از دست میدهد. همسورث زمانی این نقش کوتاه را بازی کرده، که هنوز تبدیل به تور چکش به دست اکشن ابرقهرمانانه «تور» نشده بود.

شهرت دست وپاگیر

تهیهکنندگان سفرهای ستارهای با عنایت به شهرت کلانی که همسورث برای مجموعه فیلم تور کسب کرد، تصمیم گرفتند نقش او را در مجموعه فیلم خود افزایش دهند. با یک تمهید در فیلمنامه، پدر کاپیتان کرک دوباره زنده شده و به صورت یکی از دو کاراکتر محوری قسمت چهارم درمیآید! اما از قرار معلوم، همسورث برای تولد دوباره و ماجراجویی در داخل سفینه اینترپرایز دستمزد بالایی درخواست کرده است. به این ترتیب، احیای دوباره این کاراکتر کار دست زنده کنندگانش داده است! کریس پاین هم به تبعیت از همسورث، رقم دستمزدش را افزایش داده است. هر دو بازیگر جزو فهرست ستارگان درجه یک هالیوودی هستند و این نکته، کار کمپانی پارامونت را مشکلتر میکند. از داخل کمپانی پارامونت خبر میرسد که دو بازیگر خواهان دریافت دستمزدی شدهاند که تهیهکنندگان فیلمهای ابرقهرمانانه کمیک استریپی شرکت مارول به بازیگران خود میدهند. اما مدیران پارامونت روی این نکته تاکید و اصرار دارند که سفرهای ستارهای چیزی شبیه مجموعه «جنگ ستارگان» یا محصولات ابرقهرمانانه مارول نیست. به همین دلیل، این کمپانی باید مراقب بودجه فیلمهایش باشد و آنها را کنترل کند. از سوی دیگر، همسورث و پاین میگویند تهیهکنندگان فیلمهای کمیک استریپی به دنبال آنها هستند و بنابراین، ترجیح میدهند قرارداد بازی در فیلمهای ابرقهرمانانه را امضا کنند تا فیلمی مثل سفرهای ستارهای!

از داخل کمپانی پارامونت خبر میرسد که کارها در حال پیشرفت است و همه تلاش دارند هر چه زودتر کار فیلمبرداری شروع شود. اما نظر همه دستاندرکاران این است که قبل از شروع فیلمبرداری، این اطمینان حاصل شود که یک فیلم خوب و جذاب قرار است وارد مرحله تولید شود. گفته میشود که تعدادی بازیگر تازه، به جمع بازیگران قبلی میپیوندد. این به معنی حضور کاراکترهای تازه در قسمت چهارم است.

استقبال و عدم استقبال!

مجموعه فیلم سفرهای ستاره ای در سال2009 توسط جی جی آبرامز احیا شد. عدم موفقیت مالی و انتقادی فیلم های آخر سری قبلی این مجموعه اکشن، باعث شد تا مدیران کمپانی پارامونت به فکر ایجاد تغییراتی عمده در آن بپردازند. بهدنبال این تغییرات بود که داستان فیلم، به دورانی قبل از داستان مجموعه تلویزیونی دهه شصتی آن رفت.این تغییرات با استقبال بالای تماشاگران روبرو شد. دو قسمت اول و دوم سری جدید در سالهای 2009و2013 موفق شدند در سطح جهانی (آمریکا و دیگر کشورهای دنیا) فروشی 853 میلیون دلاری را تجربه کنند. با این حال قسمت سوم سری جدید با هزینه کلان تولید 200میلیون دلاری، فقط 343میلیون دلار در جهان فروش کرد.

می آیند یا نمیآیند؟

قرار است ، پاتریک استوارت، بازیگر نقش ژان لوک پیکارد در داستان چهارمین قسمت حضور داشته باشد. آلکس کورتزمن، تهیهکننده فیلم اعلام کرده یک فیلمساز قوی و قدر، پشت دوربین قسمت جدید قرار خواهد گرفت. کریس پاین و زاخاری کوئینتو دوباره نقش دوران جوانی کاپیتان کرک و آقای اسپاک را بازی خواهند کرد. سومین قسمت سری جدید این اکشن علمی -تخیلی و آیندهنگرانه، سال 2016 روی پرده سینماها رفت و نتوانست انتظارات طرفداران و تماشاگران را برآورده کند.

کیکاووس زیاری

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها