به دنبال تجمع جمعی از طلاب در مدرسه فیضیه قم که با حاشیه‌هایی از جمله شعارهای ضددولت همراه بود برخی از مراجع تقلید و همچنین سپاه پاسداران از حاشیه‌های این تجمع انتقاد کردند.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۱۸

به گزارش میزان، آیتا... مکارمشیرازی در همین زمینه با صدور بیانیهای تاکید کرد: حادثهای که در مدرسه فیضیه کانون حوزه علمیه در چند روز پیش رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه جمعی از طلاب و اساتید محترم را به آنجا دعوت کرده بودند، تا درباره مسائل اقتصادی مردم صحبت کنند. سپس ورق برگشت؛ گویندهای را که هیچ اطلاعی از وضع حوزههای علمیه شیعه نداشت، دعوت کرده و بدترین اهانتها را به حوزه علمیه و مراجع شیعه کرد و پلاکاردی را در دست گرفتند که رئیسجمهور محترم را تهدید به مرگ میکرد و اعتراف ضمنی به مطالب دیگری داشت.

آیتا... حسین نوریهمدانی نیزضمن اظهار تاسف از بعضی مطالب و شعارهای تجمع طلاب در مدرسه فیضیه گفت: در شرایط فعلی کشور نیاز به تفکر و کمک برای حل مشکلات مردم دارد و این تجمع هم ظاهرا برای همین موضوع بود، اما چطور میشود کسی بیاید سخن بگوید و حوزه علمیه و خدمات علما و مراجع را زیرسوال ببرد.

وی افزود: حوزه هیچگاه سکولار نبود و نیست و نخواهد بود. چرا باید کسی را به حوزه بیاورند که از حوزه بیاطلاع باشد.

نوریهمدانی برخی شعارهای دست نوشتهها را در این تجمع بسیار ناراحت کننده دانست و بیان کرد: کسانی که این شعارها را نوشتند خواسته به حق طلاب و علما را منحرف کردند.

همچنین سیداحمد خاتمی، عضو شورایعالی حوزههای علمیه اعلام کرد این نهاد درباره حواشی تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم جلسه برگزار میکند و موضعگیری خواهد داشت.

عباس رفعتینائینی، سخنگوی مدیریت حوزههای علمیه نیز با انتشار مطلبی پیرامون حواشی تجمع اخیر در مدرسه فیضیه، در کانال رسمی خود، تصریح کرد: تجمع اعتراضی هفته گذشته در مدرسه فیضیه، یک تجمع خود جوش توسط برخی طلاب و اساتید حوزه علمیه قم بوده است و مدیریت حوزههای علمیه نقشی در برپایی این گردهمایی نداشته است.

وی افزود: شعارها و دستنوشتههای برخی از افراد شرکتکننده در گردهمایی مورد تائید مدیریت حوزه نیست و برگزارکنندگان این تجمع باید پاسخگوی حاشیههای مراسم باشند.

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیهای با محکومیت شدید برخی شعارها و دست نوشتهها در تجمع اخیر طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم، هرگونه دخالت این نهاد در فرآیند برگزاری مراسم را تکذیب کرد.

در بخشی از این بیانیه با تکریم جایگاه والای مرجعیت و تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ حرمت و احترام مراجع عظام تقلید، حفظ وحدت و یکپارچگی ملی، عامل سربلندی ایران اسلامی برای عبور از شرایط خطیر کنونی قلمداد و خاطرنشان شده است: پاسداران انقلاب اسلامی و آحاد ملت شریف، مومن و انقلابی ایران بر اساس باورهای دینی و معرفتی و آموزههای تاریخی خود هرگز اجازه نخواهند داد عدهای با خروج از موازین شرعی و اخلاقی و بازی کردن در زمین معاندین نظام اسلامی، اسباب نگرانی و آزردگی خاطر شریف مراجع عظام تقلید و حوزههای علمیه را فراهم سازند.

روح ا... جمعهای مشاور وزیر کشور نیز با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به نقش وزارت کشور در برگزاری تجمع اخیر در حوزه علمیه قم گفت: این تجمع در داخل محوطه حوزه علمیه برگزار شد و قانون تکلیف صدور مجوز برای برگزاری این گونه تجمعات در محیطهای سربسته مانند مساجد و دانشگاهها را برعهده وزارت کشور نگذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها