گزارش جام‌جم از پربازدیدترین پست‌های اینستاگرام در هفته‌ای که گذشت!

غبارروبی حرم چند تا لایک داره ؟

فضای مجازی عرصه‌ای است که به قولی شباهت به اتاق شیشه‌ای دارد. حتما می‌توانید تصور کنید در اتاق شیشه‌ای زندگی کردن کار دشواری است ولی وقتی وارد فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی شدید دیگر کار سختی نیست و باید گفت دارید در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنید. حالا ممکن است بگویید که مگر آنجا چکار می‌کنیم که این‌طور تعبیر می‌شود؟ باید توضیح داد در کمترین میزان فعالیت در این محیط‌ها کاربر باید کنش و واکنش‌هایی داشته باشد و این یعنی پرده برداشتن از بخشی از ماهیت شخصیت خود و به مرور این رفتارها گسترده می‌شود و طبیعتا بخشی از چهره ما را در فضای مجازی شکل می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۷۵

مطالبی که در فضای مجازی منتشر میکنیم مصداقی است برای اینکه بخواهیم موضع خود نسبت به موضوعات و اتفاقات و امور را روشن کنیم و خب طبیعی است که براساس همانها هم قضاوت شویم. برای همین اگر قضاوت شویم و حتی گاهی به اشتباه مورد قضاوت قرار بگیریم نباید دلخور شویم. از اینها بگذریم چهرههای مطرح یکی از مراجع این روزهای کاربران شبکههای اجتماعی هستند و اظهارنظرها یا مطالبی که منتشر میکنند مورد توجه کاربران قرار میگیرد و طبیعی است جدا از اینکه دیده میشود به مرور، تصویری از آن چهره در ذهن مخاطب باقی میگذارد. به این بهانه در این گزارش سراغ پستها و مطالب پربازدید برخی چهرهها در اینستاگرام رفتیم. صفحاتی که کاربران آنها را جدی دنبال میکنند و جدا از اینکه اظهار نظر آن کاربر است اما روی افکار عمومی هم تاثیرگذار است.

حال خوش غبارروبی با رهبر انقلاب

صفحه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت ا... خامنهای در اینستاگرام یکی از صفحاتی بود که هفته گذشته مورد توجه کاربران قرار گرفت. فیلم حضور رهبر انقلاب در حرم رضوی برای غبارروبی از مضجع امام هشتم در این صفحه بارها دیده شده است. صفحه رهبر انقلاب در اینستاگرام با دو میلیون و یکصد هزار دنبالکننده فیلمی از حضور رهبر انقلاب در ضریح امام رضا(ع) را منتشر کرده که بیش از 260 هزار بار دیده شده است.

تریلی و مردم!

پرویز پرستویی، بازیگر سینما و نقشهای محبوبی نظیر حاج کاظم در «آژانس شیشهای» و حاج حیدر در «بادیگارد» است. او از بازیگران محبوب سینمای ایران بهشمار میرود که با ایفای نقش در فیلم سینمایی «مارمولک» در خاطرهها یادآوری میشود هرچند اگر بخواهیم نقشهای او را بشماریم کار دشواری است، اما او این روزها یکی از فعالان جدی شبکههای اجتماعی است. او در اینستاگرام فعالیت پیگیری و متمرکزی دارد و تلاش میکند موضوعات را از زاویه خودش ببیند و روایت کند. در صفحهاش همواره به شهدا و رزمندگان و آرمانهای آنها میپردازد و از آنها مینویسد. او در یکی از پستهایش که در همین هفته منتشر کرده و نزدیک به یک میلیون بار هم دیده شده، فیلمی از تریلی سانحه دیدهای را منتشر کرده که مردم مشغول بردن بار آن هستند و صاحب تریلی هم کاری از دستش بر نمیآید، او در واقع به رفتار خلاف شان انسانی عدهای در مواجهه با یک تریلی چپشده اشاره کرده است. پرویز پرستویی با 5/3میلیون دنبالکننده یکی از چهرههای مشهور در طول هفته است که پستها و مطالبش دیده میشود.

میراث فرهنگی چندتا لایک داره؟ چندتا؟

شاید از لفظ «محال» باید استفاده کرد. یعنی باید گفت محال است کاربر شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام باشید و نام «سوریلند» را نشنیده باشید. سروش رضایی ویدئوهایش را با نقاشیهای ساده میسازد ولی نکات مهم و بهروزی را در آنها مطرح میکند. احتمالا ویدئوی «گدایان پستمدرن» را که با عبارت «چندتا لایک داره» مشهور شده بود،دیدهاید.

البته سوریلند گاهی در رد کردن خط قرمزهای عرفی کمی زیادهروی میکند. این صفحه، در این هفته ویدئویی در نقد یک ویدئو که در آن نشان میداد عدهای در محیطهای میراث فرهنگی مشغول بازی هستند منتشر و توجه کاربران را به آن جلب کرد. این ویدئو قریب به 203 هزار پسندیده شده (لایک خورده) است. صفحه «سوریلند» نیز با دو میلیون و 200 هزار دنبالکننده یکی از صفحات پرمخاطب در فضای مجازی است.

سیزده بدر ریوندی با دکتر انوشه

حسن ریوندی یکی از کسانی است که اجراهای صحنهای او را اغلب دیدهاند، او از همین محبوبیت در فضای مجازی استفاده کرده و در اینستاگرام هم فعالیت میکند و علاوه بر بازنشر بخشهایی از اجرای خود روی صحنه، به موضوعات روز هم میپردازد. او که 5/4 میلیون دنبالکننده دارد و به اصطلاح یکی از شاخهای توییتر محسوب میشود در یکی از پستهایی که در هفته گذشته منتشر کرده فیلمی کوتاه از گفتوگو با شخصیتی به نام «دکتر انوشه» منتشر کرده و نظر او را در مورد فضای مجازی جویا شده است.

او فضای شبکههای اجتماعی را به سیزده بدر تشبیه کرده که مردم در آن بدون هرگونه در و پنجره و دیواری دور هم هستند و خودشان را بروز میدهند. این ویدئو در صفحه ریوندی قریب به 807 هزار بار دیده شده است که یکی از پربازدیدهای هفته گذشته محسوب میشود.

فرمول یک در اینستاگرام

علی ضیا، مجری تلویزیون که این روزها با برنامه «فرمول یک» از شبکه یک سیما با مردم گفتوگو میکند در تازهترین پستهایی که در صفحهاش به اشتراک گذاشته از این برنامه نوشته و با مخاطبانش درباره آنها گفتوگو کرده است.

صفحه ضیا در اینستاگرام یک میلیون دنبالکننده دارد و دو پست آخر او که مربوط به برنامهای است که روی آنتن تلویزیون دارد هرکدام بیش از 50 هزار بار دیده شده است. پست اول که تیتراژ این برنامه است نزدیک به 50 مرتبه و دیگری که بخشی از یکی از قسمتهای برنامه است بیش از 60 هزار بار دیده شده است.

استادیوم یا اینستاگرام

درگیری در زمین فوتبال بخصوص میان تماشاچیان اتفاق تازهای نیست. حالا اینستاگرام هم ظاهرا به ابزاری برای جدی شدن درگیریهای فوتبالی تبدیل شده است. یکی از صفحات مجازی با انتشار تصویری از چشم یکی از هواداران فوتبال که به خاطر سنگپرانی در بازی فوتبال آسیبدیده بود به رفتارهای داخل استادیوم اشاره کرده بود. شاید این پست درزیرمتن خود زمینه تنشهای لفظی در فضای مجازی و شاید هم باز شدن آن به عالم حقیقی را باز کند. پستی که در صفحهای با بیش از 370 هزار دنبالکننده منتشر شده و بیش از 40 هزار بار هم دیده شده است. باید همینجا به یکی از آسیبهای شبکه اجتماعی اشاره کرد که با هیجانی کردن فضا زمینه ایجاد تنش را فراهم میکنند. تنشی که ناشی از احساسات تحریک شده در زیر یک پست مجازی است و بارها دیده شده دامنه آنها به فضای واقعی جامعه هم کشیده میشود. تنشهایی که گاهی پشیمانی ثمره اصلی آن است.

روضههای اینستاگرامی

یکی از پستها که بارها دیده شده بود ویدئویی از مداحی در حرم یکی از معصومین بود. یکی از صفحاتی که ویدئوهایی از مداحان را بازنشر میدهد طی این هفته ویدئوهای مختلفی را بازنشر کرده که یکی از آنها مداحی یکی از هموطنان آذری زبان در حرم یکی از معصومین(ع) بود. این ویدئو در مدت کوتاهی از زمان انتشارش بیش از 76 هزار بار دیده شده است. همچنین یکی دیگر از پستهای این صفحه ویدئویی است از داخل حرم امام رضا(ع) که مدعی است کودکی پاکستانی شفا گرفته و روی دست برده میشود. این ویدئو هم قریب به 400 هزار بار دیده شده است.

یونس فردوس

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها