عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان این‌که 90 درصد تالاب آبی هورالعظیم خشک شده است گفت: پوشش‌های گیاهی و نیزاری که در تالاب بوده است، تقریبا در حال نابودی است که این امر از نظر زیست‌محیطی تاثیر منفی بر این تالاب بسیار مهم دارد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۹۶

به گزارش خانه ملت، عباس پاپی زاده افزود: علت اصلی و اساسی آتش گرفتن تالاب آبی هورالعظیم را باید در بی آبی تالاب جستوجو کرد، بنابراین برای نجات تالاب باید برگرداندن آب به رودخانه کارون از سرشاخههای دز در اولویت قرار گیرد تا بتوان به طور ساختاری از تالاب آبی هورالعظیم در برابر حوادثی همچون آتشسوزی جلوگیری به عمل آورد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تالاب هورالعظیم در آخرین امیدهای احیا به سر میبرد و اگر تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته نشود، اوضاع تالاب وخیمتر میشود و این در حالی است که هماکنون به نوعی این تالاب آبی بینظیر تبدیل به کویر شده است، زیرا در این تالاب پوشش گیاهی دیده نمیشود.

پاپیزاده عنوان کرد: آتش گرفتن تالاب هورالعظیم نشان از این مساله دارد که عمر تالاب رو به پایان است، بنابراین باید شرایط انتقال آب به تالاب هورالعظیم مهیا شود و این در حالی است که بایدبه این نکته نیز اشاره کرد که استان خوزستان در بحث آب و فاضلاب دچار مشکلات جدی است.

وی تصریح کرد: درشرایطی شاهد افت فشار پایین آب در دزفول هستیم که رودخانه دز از داخل دزفول عبور میکنداما نبود مدیریت بهینه مانع از اجازه برداشت بهینه از منابع آبی این رودخانه بسیار مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها