با شروع گرما خیلی از افراد به‌دنبال لباس‌هایی می‌گردند که بیشترین میزان گردش هوا را داشته باشند تا بتوانند در روزهای گرم تابستان تا حدی از شر گرما خلاص شوند.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۰۴

اگر شما هم این روزها در بازار هزار رنگ پارچه و لباس بهدنبال لباسی با پارچه مناسب میگردید، توصیه میکنیم با ما همراه باشید تا انتخاب آگاهانه و مطلوبی داشته باشید.

به گزارش tissura، معمولا بهترین و مناسبترین گزینه برای فصل گرما، انتخاب لباس با پارچهای است که هوا از داخل آن براحتی عبور کند. علاوه بر این، الیاف طبیعی نسبت به الیاف مصنوعی اولویت دارند زیرا الیاف مصنوعی از موادشیمیایی تشکیل میشود و ممکن است حساسیتهای پوستی در افراد مستعد ایجاد کند. برای انتخاب بهتر، باید بهدنبال الیاف سبک وزن باشید.

پارچههای نخی

پارچه نخی از مناسبترین پارچهها در آب و هوای گرم و خشک و رطوبتی به شمار میرود؛ به همین دلیل از پرطرفدارترین الیاف در دنیا بویژه در فصل تابستان است. این الیاف که از گیاهان مشتق شده است، قدرت جذب بالایی دارند و به راحتی هوا از بین الیاف آن
عبور میکند.

این پارچهها دوام بالایی داشته، شستوشوی آن راحت، جنس آن نرم و ضد حساسیت است و بسرعت خشک میشود. پارچههای کتانی، مناسب برای مرد و زن است و برای لباسهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. پارچههای پنبهای برای لباسهای سبک، پیراهن و دامن گزینه مناسبی است.

پارچههای کتان

پارچههای کتان هم گزینه مناسبی برای کنار آمدن با گرمای تابستان است. این الیاف که از گیاه کتان تولید میشود، علاوه بر این که به شما احساس خنکی میدهد، عرق بدن را نیز جذب میکند. بهترین پارچههای کتان در ایرلند و ایتالیا تولید میشود. مواد کتان کشسانی کمی دارند و به دلیل بادوام بودن، گردش هوا در آن، مقاومت در برابر آسیب،ضدحساسیت، خشک شدن سریع و محکم بودن الیاف نخی، گزینه مناسبی برای روزهای گرم سال محسوب میشود. از برجستهترین مزایای پارچههای کتان، جذب فوقالعاده تعریق است. با این اوصاف پارچههای کتان براحتی چروکیده میشوند؛ اما به مرور زمان، چین و چروکها کمتر و با شستن نرمتر میشوند. برای مقاومتر کردن الیاف پارچههای کتان در مقابل چین و چروک، بهتر است از آن در ترکیب با پارچههای نخی استفاده کرد.

راهنمای خرید لباسهای تابستان

معمولا وقتی بهدنبال خرید لباسی تابستانه هستید، باید معیارهایی را مدنظر قرار دهید تا در آن راحت باشید.

کیفیت

کیفیت پارچه به کار رفته در لباس، حرف اول را میزند. الیاف طبیعی همیشه بهتر از مصنوعی است؛ زیرا به پوست امکان تنفس میدهد، گرما را دور میکند و بافتی نرمتر دارد. در مقابل، مواد مصنوعی هرگز خنککننده نیست.

وزن

هرچه لباسی که برای تابستان میخرید سبکتر باشد، بهتر است. لباسها با پارچههای سنگین حتی اگر از الیاف طبیعی تولید شده باشد، باعث تعریق بیشتر میشود. بنابراین به دنبال لباسهایی باشید که وزن آنها بیشتر از صد گرم نباشد.

عبور هوا براحتی صورت گیرد

بافت پارچه را هنگام خرید کنترل کنید. لباسهایی که گردش هوای خوبی داشته باشد معمولا از نخهایی با جنس خوب و بافتی شلدارد.

رنگ

معمولا افراد باتوجه به علاقه و رنگ پوستی که دارند، رنگ لباس خود را انتخاب میکنند. اما در این میان، رنگهای روشن برای تابستان، از آنجا که نور خورشید را بهتر منعکس میکنند، مناسبتتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها