محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی ضمن بازدید از پردیس چارسو در سخنانی رویکردها و برنامه‌های مدنظر برای هدایت جشنواره جهانی فیلم فجر را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۱۵

به گزارش جامجم، محمدمهدی حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی عصر سه شنبه با حضور در پردیس چارسو، محل برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سخنانی با اشاره به اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر به سمت نقطهای که در طراحی اولیه مدنظر بوده در حال حرکت است، درباره ثبات مدیریت در این رویداد سینمایی گفت: در پروژههای کلان ملی و بینالمللی، مدیریت نقشی بیش از بقیه بخشها دارد و در حوزه فرهنگ ارزش و نقش مدیریت چند برابر شده و ثبات مدیریت در بخش فرهنگی و سینمایی میتواند کمک دوچندانی برای رسیدن به اهداف مدنظر جشنواره یا هر رویداد فرهنگی که برگزار میشود، باشد.

حیدریان درباره لزوم برنامهریزی بلندمدت در عرصه فرهنگ عنوان کرد: فرهنگ در طول زمان متولد میشود، شکل میگیرد و تغییر میکند. هر رویداد و جشنوارهای که بخواهد نقش و سهمی در تغییر، اصلاح و یا بالابردن سطح فرهنگی ایفا کند، لاجرم به دلیل ذات فرهنگ باید مدت زمانی را با برنامهریزی سپری کند.

او اظهار کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر دو ویژگی مهم دارد یکی برنامه ثابت و اهداف مشخص است و دیگری حرکت برنامهریزی شده به سوی اهدافش.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه برنامههای جشنواره جهانی فیلم فجر از سال گذشته پررنگترشده است، بیان کرد: این رویداد در چارچوب برنامه جامع سینما حرکت کرده و در این مسیر بخشهایی که لازم بوده به جشنواره اضافه شده و بخشهایی هم پررنگتر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی ضمن اشاره به مدیریت رضا میرکریمی، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، افزود: در بازدیدی که داشتم دیدم که جشنواره جهانی فیلم فجر چند گام به جلو رفته و بیش از یکسال به اهداف خود نزدیکتر شده و تجربه و پختگی لازم را پیدا کرده است.

او ادامه داد: هزینهها در جشنواره جهانی فیلم فجر تبدیل به سرمایه شده و این موضوع از اهمیت ویژهای برخوردار است. هزینه کردن کار سختی نیست، تبدیل هزینه به سرمایه کار دشواری است که این کار دشوار در جشنواره جهانی فیلم فجر انجام شده است. جشنواره جهانی فیلم فجر جایگاه اصلی خود را تا حد زیادی پیدا کرده و این موضوع مرهون اهداف مشخص و حرکت به سوی آنهاست.

معاون وزیر ارشاد بیان کرد: تمامی کشورهایی که میخواهند بینالمللی رفتار کنند باید بر بال فرهنگ سوار شوند و در چنین شرایطی اگر نتوانند در کشور خود مختصات فرهنگی مناسبی را ارائه کرده و یک تعبیر مقبول فرهنگی از خود داشته باشند، موفق نخواهند شد.

او افزود: تمام دنیا به دنبال این است که با فراهم کردن زمینه حضور فرهنگی در مجامع بینالمللی به اهداف خود در جهان و یا منطقهای که مدنظر آنهاست، برسد. ما هم اگر حرف بینالمللی داریم چارهای جز ایجاد شناخت فرهنگی مناسب از کشورمان در سایر کشورها نداریم. ما باید اطلاعات کامل و واضحی از خود به دیگر کشورها بدهیم و عصر حاضر دورهای نیست که بتوانیم حتی مدیریت داخلی خودمان را بدون حضور بینالمللی انجام دهیم.

او گفت: برگزاری جشنوارههایی در داخل کشور که بتوانیم از طریق این جشنوارهها
حرف هایمان را گفته و هنرمندان دیگر کشورها را به درستی با ایران آشنا کنیم، یک دیپلماسی فرهنگی است. این مهمانهایی که به سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر میآیند، سفیرانی خواهند بود که کمک میکنند بتوانیم با سرعت بیشتری به اهدافمان نزدیک شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها