مقایسه 4 پرچمدار گوشی‌های هوشمند

شاخ و شانه برای آیفون 10

برکسی پوشیده نیست که آیفون 10 شرکت اپل یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند است که می‌توان در بازار پیدا کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۵۴

این مساله فقط به ظاهر و برند این دستگاه محدود نمی‌شود، بلکه بنچمارک‌های ثبت شده نیز نشان می‌دهد سرباز شماره 10 شرکت اپل برای یک جنگ تمام عیار وارد بازار شده، اما سوال این است که رقیب اصلی این دستگاه در جبهه اندرویدی‌ها کیست؟ آیا هیچ گوشی‌ اندرویدی توانایی رقابت با شاهزاده اپل را دارد؟ اگر جواب این سوال را می‌خواهید با ما همراه باشید.

راند اول

بیایید بازی را از دوربین‌های عکاسی شروع کنیم، شاخص‌هایی که از نان شب هم برای کاربران مهمتر است. سه‌رقیب از چهار گوشی مقایسه شده در این مطلب از دوربین‌های دوگانه استفاده می‌کنند و فقط پیکسل 2 اکس‌ال است که از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده کرده، پس می‌توان از همین حالا این گوشی را بازنده این بخش در نظر گرفت. بعد از پیکسل2، گوشی آیفون 10 و گلکسی نوت 8 با دوربین‌های دوگانه که از دو لنز 12 مگاپیکسلی در کنار هم استفاده کرده‌اند قرار دارند، اما این تساوی عددی فقط روی کاغذ است و آزمایش‌های انجام شده از برتری قابل لمس آیفون خبر می‌دهد. البته نوت 8 دوربین بسیار قدرتمندی دارد، تفکیک رنگ فوق‌العاده و جذب نور بالا از ویژگی‌های اصلی دوربین این گوشی است، اما در مجموع عکسی که در گوشی شما ذخیره شده برتری آیفون را اثبات می‌کند.

گوشی هوآوی میت 10 پرو بالاتر از دیگر رقبا ایستاده و از یک لنز 12 مگاپیکسلی و یک لنز 20 مگاپیکسلی در کنار هم استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد میت 10 پرو تمرکز دوربین خود را روی عکاسی در شب گذاشته، چراکه نتیجه کار چشمگیر است، اما تشخیص تفاوت کیفیت عکس‌های این گوشی با دو رقیب دیگر آن هم در نور مناسب و فضای آزاد بسیار سخت است. شاید به‌دلیل این‌که میت10 حسگر 12 مگاپیکسلی خود را فدای عکس‌های وایدتر کرده است.

راند دوم

حال بهتر است نگاهی به دوربین‌های سلفی چهار دستگاه بیندازیم، جایی که پیکسل 2اکس‌ال سراغ دوربین 8 مگاپیکسلی رفته تا عقب‌ماندگی خود از سه دستگاه دیگر را جبران کند. این در حالی است که میت 10 پرو و گلکسی نوت 8 سامسونگ نیز از همین دوربین 8مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند، اما آیفون 10 یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی دارد تا حداقل از نظر عددی پایین‌تر از رقبای دیگر باشد.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد پیکسل 2 اکس‌ال و میت 10 پرو در این زمینه نتیجه ضعیف‌تری از خود به جا گذاشته‌اند و آیفون 10 و نوت 8 سامسونگ شانه به شانه هم برنده این رقابت هستند. هر چهار دوربین نیز قابلیت فیلمبرداری فول‌اچ‌دی را به کاربرانشان می‌دهند.

راند سوم

قبل از این‌که سراغ اصل ماجرا یعنی پردازنده‌ها برویم، بهتر است به باتری این چهار گوشی هم نگاهی بیندازیم. اعداد می‌گوید میت 10 پرو اول است، نتیجه تست‌ها خبر از برتری باتری4000 آمپرساعتی این دستگاه می‌دهد. بعد از این دستگاه پیکسل 2 اکس‌ال قرار دارد، اما استفاده نکردن از پردازنده کم‌مصرف باعث شده باتری3520 آمپرساعتی عملکرد پایین‌تری نسبت به گلکسی نوت 8 داشته باشد. به‌این‌ترتیب نوت 8 در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و باتری3300 آمپرساعتی آن بهتر از آیفون 10 و پایین‌تر از میت 10 پرو باشد. این در حالیست که آیفون10 با باتری نه‌چندان قوی 2716 آمپرساعتی، اما پردازنده فوق‌العاده کم‌مصرف و البته صفحه‌نمایش کوچک‌تر رکوردی نزدیک به نوت 8 ثبت کرده است.

راند آخر

به غیر از گوشی پیکسل گوگل تمام شرکت‌ها برای پرچمدارانشان از پردازنده‌های اختصاصی خود استفاده کرده‌اند و این فقط گوشی گوگل است که تن به استفاده از پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام داده است. آیفون طبق معمول از سری پردازنده‌های A که این بار به A11 Bionic رسیده استفاده کرده و توانسته بالاترین نمره را از بنچمارک AnTuTu دریافت کند. این بنچمارک نشان می‌دهد آیفون 10 سریع‌ترین گوشی موجود در بازار است. با وجود این‌که با 3 گیگابایت رم از تمام رقبای خود مقدار رم کمتری دارد.

بعد از آیفون 10، گلکسی نوت 8 قرار دارد. پردازنده قدرتمند اختصاصی سامسونگ با نام Exynos 8895 Octa همراه با 6 گیگابایت رم، گلکسی نوت 8 را به یک گوشی بسیار قدرتمند تبدیل کرده تا مشکلی برای انجام هیچ کاری نداشته باشد. البته نسخه اندروید7 این دستگاه تنها وجه نه‌چندان مثبت آن به حساب می‌آید. این گوشی در سه نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده و توانایی پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه جانبی نیز دارد تا فضا برای هر تعداد فیلم، موسیقی و عکس که بخواهید باشد. جایگاه بعدی به میت‌10 پرو تعلق دارد. این دستگاه در دو نسخه با 6 و 4 گیگابایت رم عرضه شده و همین نکته باعث شده یک قدم از گوشی سامسونگ عقب بماند. نسخه 128 گیگابایتی از 6 گیگ رم بهره می‌برد و 4 گیگابایت رم به نسخه 64 گیگابایتی اختصاص داده شده است. و اما جایگاه آخر به پیکسل 2 اکس‌ال می‌رسد تا به نوعی در بیشتر بخش‌های این رقابت بازنده به حساب بیاید. در مجموع می‌توان گفت آیفون10 برای برتر بودن در بازار کار سختی دارد و پرچمداران اندرویدی شانه‌به‌شانه آن حرکت می‌کنند.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها