هر بار که فصل نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی در لیگ برتر انگلیس شروع می‌شود، طرفداران آرسنال بیش از آن‌که منتظر آمدن بازیکنان جدید باشند نگران هستند چه بازیکنی از جمع توپچی‌ها خارج شده و به تیم‌های رقیب برود. در فصل نقل و انتقالات زمستانی امسال هم این عادت مدیران آرسنال ترک نشد و بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان الکسی سانچس شیلیایی به منچستر یونایتد رفت تا در قبال او هنریک مخیتاریان به آرسنال بیاید. نگاهی به سال‌های گذشته لیستی از بازیکنانی را نشان می‌دهد که ورزشگاه امارات را ترک کرده و به جمع رقبای این تیم پیوسته‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۷۵

یکی از مهمترین این انتقالات در سال 2006 رقم خورد و اشلی کول، مدافع سمت چپ آرسنالیها با مبلغ 5 میلیون پوند و در ازای تعویض با ویلیام گالاس این تیم را ترک کرد و به چلسی پیوست. روند انتقال او نیز به چلسی مدتدار بود زیرا کول چند ماه بر سر افزایش رقم قرارداد با آرسنالیها در کش و قوس بود و در نهایت برای تامین خواستههایش به استفوردبریج رفت. او در حالی آرسنال را ترک کرد که با این تیم شمال لندنی دو قهرمانی در لیگ جزیره و سه قهرمانی در جام حذفی انگلیس را کسب کرده بود. البته او در هشت سال حضور در چلسی نیز توانست این موفقیتها را ادامه داده و با آبیهای لندنی یک قهرمانی در لیگ برتر، چهار قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در جام اتحادیه، یک قهرمانی در لیگ اروپا و قهرمانی در لیگ قهرمانان در سال 2012 را به دست آورد.

بازیکن بعدی که نامش در این لیست قرار میگیرد، امانوئل آدبایور است که سال 2006 از موناکو به آرسنال پیوست و در فصل 2008 ـ 2007 عملکرد درخشانی در خط حمله توپچیها داشت و 24 گل به ثمر رساند. فصل بعد نیز او با زدن 16 گل یکی از بازیکنان موثر آرسن ونگر بود و همین مساله موجب شد مورد توجه باشگاه تازه متمول شده منچستر سیتی قرار بگیرد. این مهاجم توگویی در سال 2009 با رقم 25 میلیون پوند به منسیتی پیوست؛ البته او هرگز نتوانست موفقیتهایش را در لباس آبیهای شهر منچستر تکرار کند و تنها پس از یک فصل این تیم را ترک کرد.

سمیر نصری فرانسوی را باید در این لیست جز آن دستهای قرار داد با ترک آرسنال و رفتن به یک تیم دیگر، به موفقیتهایی رسیدند. او سه فصل در آرسنال حضور داشت و 125 بار لیاس توپچیها را بر تن کرد، اما در این مدت موفق به کسب هیچ جام یا افتخاری نشد. در آگوست 2011 منسیتی سراغ این بازیکن آمد و با رقم 25 میلیون پوند توانست او را به اتحاد ببرد. او برخلاف سالهای حضور در آرسنال، خیلی زود در منسیتی به موفقیت رسید و در همان فصل و در آخرین روز مسابقات لیگ جزیره با تیمش به قهرمانی در این مسابقات رسید. سال 2014 نیز دومین قهرمانی خود در لیگ برتر را با این تیم جشن گرفت تا از این انتقال کاملا سود برده باشد.

اما بیشک باید یکی از مهمترین این نقل و انتقالات را به نام رابین فنپرسی زد. بعد از تیری آنری او گلزنترین مهاجم تاریخ توپچیها به حساب میآید و در هشت سال حضور خود در این تیم توانست در 278 بازی 132 گل به ثمر برساند. با این حال تنها موفقیت او در آرسنال یک قهرمانی در جام حدفی سال 2005 بود. او در تابستان 2012 اعلام کرد که قراردادش را با آرسنالیها تمدید نمیکند و با
25 میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست. او در اولین فصل حضورش عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشت و با زدن 26 گل موجب شد الکس فرگوسن در آخرین سال حضور در جمع شیاطین سرخ سیزدهمین جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او که به خاطر فرگوسن به این تیم آمده بود از بازنشستگی پیرمرد اسکاتلندی در سال 2013 مایوس شد اما به کارش در منچستر ادامه داد و در دوران تلخ دیوید مویس نیز در جمع شیاطین سرخ حضور داشت. با این حال با آمدن لوئیس فن خان در سال 2015، او نیز اولدترافورد را ترک کرد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها