دو برادر و چهارخواهر مرد میانسالی که در جریان تخریب ساختمانی در یافت‌آباد تهران کشته شده بود، از مسئولان شهرداری بابت قتل عمد شکایت کردند.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۸۶

به گزارش جامجم،صبح 23 دی امسال مرد 42 ساله به نام علیرضا که در خانه موروثیاش که در تملک شهردار ناحیه 4 منطقه 18 تهران بود، براثر تخریب این ساختمان از سوی شهرداری زیرآوار ماند و فوت کرد. جسد او به پزشکی قانونی منتقل و در بررسی اولیه معلوم شد که وی بر اثر اصابت جسم سخت و تیز فوت شده است. با تشکیل پرونده قضایی در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، تحقیقات با دستور بازپرس مرادی آغاز شد. ماموران با تحقیق از همسایهها که شاهدان ماجرا بودند، متوجه شدند آنها به راننده بیل مکانیکی و دیگر افراد تیم شهرداری که در حال تخریب ساختمان بودهاند اعلام کرده اندکه علیرضا در آنجا رفتوآمد دارد که آنها بدون این اخطارها ساختمان را تخریب کردهاند. دیروز نماینده حقوقی شهرداری ناحیه 4 منطقه 18 تهران برای اخذ تحقیقات در شعبه فوق حاضر شد و به تشریح حادثه پرداخت. سپس دو برادر و چهارخواهر مرد فوت شده نیز از مسئولان شهرداری به اتهام قتل عمد شکایت کردند.

برادر مرد فوت شده ـ علیرضا ـ دیروز به جامجم گفت: برادرم 42 ساله بود . خانهای که تخریب شده و در تملک شهرداری بود، ملک موروثیمان بود. این خانه 126 مترمربع بود. پدرمان ده سال پیش و بعد مادرم در آنجا فوت کرد. برادرم خیلی به آن خانه علاقه داشت. او اعتیاد به تریاک داشت و در همان خانه زندگی میکرد.

وی افزود: او جوشکاری و نقاشی ساختمان میکرد، اما به خاطر اعتیادش کارش را ترک کرد. دو سال پیش شهرداری به ما اعلام کرد خانه پدریمان در طرح عریض کردن بزرگراه شهید بروجردی است و باید خانه ما نیز مثل بقیه خانهها تخریب شودبناچار برای اجرای این طرح مجبور شدیم بعد از توافق با دیگر اعضای خانواده ملک را به شهرداری واگذار کنیم.

شاکی ادامه داد: شهرداری بابت خرید خانه پدریمان که 126 متر مربع بود، 540 میلیون تومان به ما پرداخت کرد که ما این مبلغ را میان همه خواهران و برادران تقسیم کردیم. سهم برادرم علیرضا نیز از این پول 96 میلیون تومان بود که آن را در بانک گذاشته و استفاده میکرد. وی گفت: برادرم هنوز امضای نهایی قرارداد با شهرداری را امضا نکرده بود. مسئولان شهرداری موافقت کردند و قرار شد قبل از تخریب به ما بگویندتا برادرمان را از آنجا ببریم. چهار روز قبل از این حادثه بود که برادرم بخشی از آهنهای ساختمان را چون مالمان حساب میشد جدا کرده و فروخته بود.

آن روز من برای سرکشی به محله قدیمی رفته بودم که متوجه شدم شهرداری ساختمان را تخریب کرده و برادرم زیر آوار مانده و کشته شده است. زمانی که از همسایهها پرس و جو کردیم آنها به ما گفتند به راننده بیل مکانیکی و بقیه افراد تیم شهرداری که در آنجا بودهاند گفتهاند فردی در آنجا حضور دارد، اما آنها توجه نکرده و با ادعای این که آژیر خطر را به صدا در آورده اندو کسی از آنجا بیرون نیامده ساختمان را تخریب کردهاند، اما همسایه هاصدای آژیر خطر را نشنیدهاند. از مسئولان شهرداری شکایت داریم آنها بدون اقدامات ایمنی جان برادرمان را گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها