نمایشگاه‌های هنری بسیاری در نگارخانه‌های پایتخت افتتاح شده است

دیوارهای شهر میزبان نگاره‌ها

هوای زمستانی با بارش برف و باران در کشور دل‌انگیز شده است. گرچه این روزها جشنواره‌های فجر، یکی پس از دیگری برپا می‌شوند و هنردوستان را به سوی خود فرامی‌خوانند، اما گالری‌ها نیز با نمایش آثار هنری، هوای فرهنگ کشور و بخصوص پایتخت را دل‌انگیز کرده‌اند. جمعه شب چندین نمایشگاه آثار هنری در نقاط مختلف گشایش یافت تا شهروندان بتوانند در خلال این روزهای زمستانی، گرمای رنگ را تجربه کنند.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۵۴

گالری شکوه

گالریگردی خود را با نمایشگاه گزیدهای از آثار نقاشی و نقاشیخط پیشکسوتان هنر ایران شروع میکنیم که با عنوان «شکوه هنر» تا 4 بهمن در گالری شکوه با همراهی گالری نقطه برگزار میشود. علاقهمندان میتوانند برای تماشای آثار به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 مراجعه کنند.

گالری شیرین

حالا به مرکز شهر میرویم. اولین نمایشگاه انفرادی عکسهای ژیلا مختاری با نام «دیوانگی منهای یک ثانیه» در گالری شیرین برگزار شده است. آثار این نمایشگاه از 29 دی روی دیوار رفته و تا 11 بهمن در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره پنج بهتماشاست. علاقهمندان میتوانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 11 تا 20 به این گالری مراجعه کنند. گالری شیرین، روزهای دوشنبه تعطیل است.

صبا

بگذارید سری هم به صبا بزنیم که تا چند روز دیگر پاتوق اصلی جشنواره هنرهای تجسمی فجر میشود. نمایشگاهی از نقاشی و حجم هنرمندان تبریزی در موسسه صبا برپاست. نمایشگاه نقاشی و حجم «گروه 2018» امروز ساعت 16 در نگارخانههای لرزاده و فرشچیان این مجموعه گشایش خواهد یافت. نام این نمایشگاه برگرفته از گروهی از هنرمندان تبریزی است که از یکسال پیش و با تصویب سال 2018 میلادی بهعنوان مقصد گردشگری کشورهای اسلامی کار خود را با برپایی نمایشگاههای هنری شروع کردهاند. مجموعه ارائه شده شامل حدود صد اثر نقاشی و حجم از 25 هنرمند تبریزی است. علاقهمندان برای بازدید از نمایشگاه میتوانند تا دهم بهمن همه روزه از ساعت 10 تا 18 بجز ایام تعطیل به نشانی خیابان طالقانی بعد از میدان فلسطین، ابتدای خیابان شهید برادران مظفر، پلاک 125 موسسه صبا مراجعه کنند.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه انفرادی نقاشیهای حجت امانی با موضوع «خیال مشترک» هم در گالری شهرکتاب فرشته برپاست. این نمایشگاه با ارائه گبههای عشایری و نقاشیهای این هنرمند میزبان علاقهمندان است. گالری فرشته در خیابان شریعتی، پایینتر از پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته، شماره 1671 تا 10 بهمن میزبان علاقهمندان است.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، میزبان تابلوهای نقاشی مهدی ساروخانی با نام «صنایع مستظرفه» با موضوع آثار تلفیقی از اشخاص گذشته (زمان قاجار) در فضاهای امروزی است. آثار ساروخانی مجموعهای از تابلوهای نقاشی است که بین سالهای 93 تا 96 و در اندازههای 110 در140 با تکنیک رنگ روغن و چاپ خلق شده است. علاقهمندان میتوانند برای بازدید ازاین نمایشگاه تا 6 بهمن همه روزه از ساعت 9 تا 16و30 دقیقه و ایام تعطیل از ساعت 9 تا 20 به موزه هنرهای زیبا درمجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

گالری والی

همیشه تلفیق علم و هنر، خروجی جذابی آفریده است. نمایشگاه نقاشی رضا عظیمیان با عنوان «پس از 20000 هرتز» در همین ارتباط در گالری والی برپاست. عظیمیان که در رشته الکترونیک تحصیل کرده، در این آثار به تاثیرات فناوری بر زندگی روزمره از نگاه نقاشانه خود پرداخته است. این رویداد تا 3 بهمن در گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 722 ادامه دارد.

هفت ثمر

میگویند هنر ناب ایرانی را میتوانید در کاشیها و کاشیکاریها ببینید و لازم نیست تا مسجد شیخ لطف الله اصفهان سفر کنید، چون «کاشیهای تکیه معاونالملک» این روزها در گالری هفت ثمر به تماشاست.

گالری آتبین

نمایشگاه نقاشیهای اکبر یادگاری با عنوان «تروما از کلن» با هنربانی جاوید رمضانی هم تا 3 بهمن در گالری آتبین ادامه دارد. این نمایشگاه جمعه 22 دی گشایش یافت و در روز افتتاح و طول هفته گذشته با استقبال جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و تجسمی همچون قاسم قلیپور، علیمحمد زارع، اکبر زنجانپور، مونا خوشاقبال، رضا بابک، جمشید گرگین، سعید پورصمیمی، ایرج راد، بهمن عبدی، یاشار صلاحی، زروان روحبخشان، امیرعلی قاسمی، هرمز هدایت، مهوش برگی، مریم معترف، حسین کندری، شعله نبوی، علاقهمندان و مخاطبان هنر روبهرو شد.

موزه هنرهای معاصر

این را هم اضافه کنیم که از یکشنبه هفته بعد، نمایشگاه مجموعهای از آثار علیاکبر صادقی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح میشود. مراسم افتتاحیه نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علیاکبر صادقی روز یکشنبه 8 بهمن از ساعت 17 با حضور هنرمندان، استادان، مقامات فرهنگی ـ هنری و... در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها