فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که هدف اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی تخریب مسجدالاقصی است، گفت: به فضل الهی قدس مدفن رژیم صهیونیستی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۸۷

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع تعدادی از کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل، اظهار کرد: این تصمیم آمریکا مقدمه انکار کامل حق موجودیت کشور فلسطین و حق زندگی مردم فلسطین در کشور فلسطین است و آنها برای تحقق این هدف حتی دوستان سابق خود در جنبش «فتح» را هم نادیده گرفته و تحقیر
کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به این‌که ما اطلاع داریم این تصمیم محصول رایزنی‌ها، توافقات و هماهنگی‌های پس پرده با برخی کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی است و آنها از چند ماه قبل در جریان موضوع بوده‌اند، گفت: رژیم سعودی تلاش می‌کند موضعگیری مسلمانان علیه جنایت تازه آمریکا در حد حرف و بیانیه باقی بماند. آنها با اسرائیل و آمریکا تفاهم کرده‌اند که اقدام عملی برای حفاظت از قدس صورت نگیرد و مساله فلسطین را از دایره منافع و حساسیت‌های جهان اسلام خارج سازند.

ادامه واکنش‌های داخلی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دیروز با بیان این‌که آمریکا صهیونیستی‌تر از خود صهیونیست‌ها رفتار می‌کند، گفت: اکنون وقت آن است که ‌ملت‌های اسلامی، بیدار و روشن شوند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با محکوم کردن اقدام رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس شریف با یادآوری ماهیت صهیونیستی اقدام اخیر ترامپ تصریح کرد: این حرکت نشان داد ترامپ به‌دنبال حمایت مطلق از صهیونیسم جهانی و درپی آن است که سلطه‌جویی اسرائیل را در منطقه افزایش و مقبول جلوه دهد و این موضوع مهمی است که نباید بسادگی از کنار آن گذشت.

در همین ارتباط آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم و با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد، با محکوم کردن طرح آمریکایی و صهیونیستی اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اظهار کرد: این کار برخلاف موازین بین‌المللی است.

در پیوند با این موضوع مجلس خبرگان رهبری هم در بیانیه‌ای، ضمن محکومیت اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام «بیت‌المقدس» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این اقدام را گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم صهیونیستی و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین دانست.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها