رضایی: به این تیم در رقابت‌های جهانی امیدوارم

امیدهای کشتی در پی جبران مافات

روزی که علیرضا رضایی در میان گزینه‌های فراوان مربیگری هدایت تیم زیر 23 ساله‌ها را برعهده گرفته بود، قولی بابت قهرمانی این تیم در رقابت‌های جهانی به کسی نداده بود.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۲۱

ماموریت او در اولین دوره رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان است که 4 و 5 آذر در لهستان برگزار می‌شود.

بر این اساس، علیرضا رضایی که نزدیک به 40 روز قبل هدایت آزادکاران امید را برعهده گرفت، ترکیب تیمش را مشخص کرده و به رفتن آزادکاران روی سکوی جهانی امیدوار است. در سالی که تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران در سطح رقابت‌های جهانی عملکرد خوبی نداشتند، شاید این تیم بتواند جبران مافات کند و امیدهای تازه‌ای در کشتی آزاد را به ثمر بنشاند.

رضایی سرمربی تیم زیر 23 ساله‌های کشتی آزاد می‌گوید: کشتی‌گیران با انگیزه زیادی تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند. در روزهای پایانی تمرینات و با نزدیک شدن به رقابت‌ها، تمرینات سرعتی که بیشتر جنبه ریکاوری دارد دنبال می‌شود. ترکیب تیم ملی هم مشخص شده است و نفرات با انگیزه بالا به دنبال حضور موفق در مسابقات جهانی هستند.

رضایی درباره تجربیات برخی کشتی‌گیران تیمش ادامه می‌دهد: از میان نفراتی که انتخاب شدند، یکی دو نفر با تجربه حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان، در این رده سنی روی تشک می‌روند و چند نفر دیگر هم در رده‌های سنی پایه در رقابت‌های جهانی شرکت کردند. با این حال در رده سنی زیر 23 سال، قهرمانانی به مسابقات جهانی می‌آیند که در کارنامه آنها موفقیت‌هایی در کشتی جهانی بزرگسالان هم دیده می‌شود. این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند.

سرمربی امیدها درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد کشتی‌گیران می‌گوید: از نظر من بهترین عملکرد آزادکاران زمانی خواهد بود که هیچ کدام آنها کم‌فروشی نکنند و کم اشتباه کشتی بگیرند. در این صورت هر نتیجه‌ای هم که حاصل شود، برای ما قابل قبول است.

رضایی در پاسخ به این پرسش که این تیم می‌تواند بعد از ناکامی‌های کشتی آزاد جبران مافات کند، می‌گوید: من به این تیم جوان و زحمتکش امیدوارم. البته ما رقبای سختی داریم و در صورتی که روی سکو برویم، نتیجه خوبی می‌گیریم. هرچند من از قبل قولی به فدراسیون کشتی ندادم.

ترکیب تیم رضایی

57 کیلوگرم: رضا اطری

61 کیلوگرم: ایمان صادقی

65 کیلوگرم: یونس امامی

70 کیلوگرم: حمیدرضا زرین‌پیکر

74 کیلوگرم: محمد متقی‌نیا

86 کیلوگرم: علیرضا کریمی

97 کیلوگرم: مجتبی گلیج

130 کیلوگرم: امین طاهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها