مشکلات شایعی که در این سفر به وجود می‌آید اسهال، یبوست، بی‌نظمی در خواب و سردرد است که به کمک تدابیر طب سنتی می‌توان تا حدودی از این ناراحتی‌ها کاست.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۰۴

همراه داشتن دانه‌های خاکشیر و برگه میوه‌هایی چون هلو، زردآلو، آلوبخارا، انجیر، تمر هندی تازه به دلیل طبع سرد و تری که دارند با تامین رطوبت روده‌ها و توده مدفوعی به رفع یبوست بخصوص در گرم مزاجان کمک می‌کند. ضمن این که روغن زیتون و روغن بادام شیرین علاوه بر لینت مزاج برای رفع خشکی پوست دست و پا مفید است. روغن مالی روی شکم در جهت عقربه ساعت با روغن بابونه هم برای رفع دل‌درد و یبوست توصیه می‌شود.

بوییدن و نوشیدن گلاب، بی‌خوابی و تهوع را رفع و باعث شادابی می‌شود. همچنین می‌توانید لباس زیر خود را به آن آغشته کنید که هم بوی عرق را بگیرد و هم از سوزش ناحیه تناسلی جلوگیری کند.

برای رفع سردردهای ناشی از حرارت و خشکی، روغن بنفشه را یک قطره صبح و یک قطره شب در بینی بچکانید. از عطرهای تند و گرم استفاده نکنید، چون در هوای گرم سبب سردرد و بی خوابی می‌شود.

برای رفع گرمازدگی و عطش، تخم خرفه یا اسفرزه همراه با کمی گلاب را در آب سرد بریزید تا لعاب داده و میل کنید.

برای رفع آفتاب سوختگی در ناحیه صورت از برش‌های خیار یا سیب زمینی یا کدوی خام استفاده کنید. می‌توانید محلول گلاب و سرکه را به پوست تان بپاشید.

جهت تسکین موقت درد دندان، گل میخک را روی دندان یا لثه ناحیه دردناک بگذارید.

برای درمان اسهال خونی، تخم بارهنگ را داخل آب جوش بریزید و بخورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها