شاگردان پوچتینو به دنبال ادامه موفقیت‌ها مقابل لیورپول

ومبلی در انتظار 90 دقیقه هیجان

تاتنهام و لیورپول امروز در ورزشگاه ملی ومبلی در حالی در هفته نهم لیگ جزیره به مصاف هم می‌روند که هفته گذشته عملکرد قابل قبولی در لیگ قهرمانان اروپا داشتند. شاگردان پوچتینو آرژانتینی در خانه رئال توانستند تیم زیدان را با تمام ستاره‌هایش متوقف و با تساوی یک بر یک مادرید را ترک کنند. لیورپول هم با برد 7 بر صفر مقابل ماریبور درخشان‌ترین پیروزی خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرد. البته وضعیت تاتنهام در مقایسه با رقیبش در لیگ برتر انگلیس بهتر است. این تیم لندنی در حال حاضر با 17 امتیاز در رده سوم و پشت سر دو تیم شهر منچستر قرار دارد. اما شاگردان یورگن کلوپ آلمانی با 13 امتیاز در رده هشتم قرار دارند و آرسنال، چلسی و برنلی را هم امتیاز خود می‌بینند.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۹۷

البته آمار و ارقام می‌گوید تاتنهام کار سختی برای بازی مقابل لیورپول دارد. این تیم در 9 بازی گذشته مقابل لیورپول هرگز پیروز نشده و با قبول شش شکست و سه تساوی، 22 گل از مهاجمان این تیم لندنی دریافت کرده است. آخرین باری که پوچتینو مقابل لیورپول به پیروزی رسید، دو بازی رفت و برگشت سال 2013 بود که در قامت مربیگری ساوتهمپتون توانست قرمزپوشان شهر لیورپول را شکست دهد. از آن زمان تاکنون در هفت بازی انجام شده، این مربی آرژانتینی هنوز نتوانسته به پیروزی برسد. امیدواری تاتنهام در این بازی این است که در پنج بازی اخیر خود توانسته چهار بار کلین‌شیت کند. اگرچه تمام امید تاتنهامی‌ها در این بازی روی گلزنی هری کین است، اما آنها به این مساله نیز توجه دارند که کین 13 گل اخیر خود برای سفیدپوشان لندنی را خارج از خانه به ثمر رسانده است.

از سوی دیگر از زمان آمدن یورگن کلوپ به لیورپول، این برای اولین بار است که بازیکنان این تیم نتوانسته‌اند در دو بازی متوالی موفق به گلزنی شوند. آخرین این آمار در ماه آگوست 2015 رقم خورد که لیورپولی‌‌ها با هدایت برندان راجرز چنین رکوردی را ثبت کردند. لیورپول تا پیش از این دیدار، 998 گل در تاریخ لیگ برتر دریافت کرده بود و در صورت خوردن دو گل دیگر بعد از تیم‌های تاتنهام، اورتون، آستون ویلا، وستهام و نیوکاسل به ششمین تیمی تبدیل می‌شود که چنین آماری را از خود برجای گذاشته است. یکی از امیدهای اصلی کلوپ برای این بازی، فیلیپه کوتینیوی برزیلی است که در پنج بازی اخیر این تیم موفق به چهار بار گلزنی شده است. یکی دیگر از خبرهای خوب برای کلوپ این است که جردن هندرسون، هافبک لیورپول پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت خود می‌تواند به ترکیب بازگردد. این بدین معناست که جیمز میلنر با وجود درخشش در خط میانی باید نیمکت‌نشین شود. پوچتینو هم این دلخوشی را دارد که دنی رز، دفاع مستحکم تیمش پس از گذراندن 9 ماه مصدومیت می‌تواند به لیست 18 نفره تیمش اضافه شود.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها