درخشش ایسکو، امیدهای ایتالیا را کمرنگ کرد

«به صراحت بگویم که آنها بسیار بهتر از ما بودند و با شایستگی به پیروزی رسیدند. آمادگی بدنی بازیکنان ‌اسپانیا بسیار بهتر از ما بود و انگار آنها از یک سیاره دیگر بودند». این حرف‌های آندره‌آ بلوتی، مهاجم آماده ایتالیاست که تیمش با شکست 3 بر صفر مقابل اسپانیا تا حدود زیادی شانس صعود مستقیم به جام جهانی روسیه را از دست داد. تا پیش از این دیدار، هر دو تیم در امتیاز 16 مساوی بودند. با توجه به بازی‌های آسانی که اسپانیا در ادامه دارد، لاروخا کار آسانی برای صعود مستقیم دارد.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۲۰

اگرچه در بازی شنبه شب تمام تیم اسپانیا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، اما آنچه بسیاری از کارشناسان بر آن صحه گذاشتند، نقش تاثیرگذار ایسکو، ستاره جوان لاروخا در کسب این پیروزی بود. ایسکو با دو گلی که به ثمر رساند و بازی موثرش، نشان داد در سال‌های آتی می‌تواند براحتی جا پای بازیکنانی همچون ژاوی و اینیستا در خط هافبک اسپانیا بگذارد. عملکرد عالی ایسکو تمجید خولن لوپتگی، سرمربی اسپانیا را نیز به همراه داشت و او در این زمینه گفت: ایسکو همانند دیگر هم‌تیمی‌هایش فوق‌العاده بازی کرد. او قفل بازی را گشود و دو گل شگفت‌انگیز به ثمر رساند. ایسکو می‌خواهد بازیکن مهمی برای تیم باشد و خوشحالیم که او را داریم.

وی در دفاع از عملکرد تیم خود نیز گفت: راه کمی برای رفتن به جام جهانی باقی مانده است. تنها سه بازی دیگر پیش‌رو داریم. ذهنیت و تعهد بازیکنانم فوق‌العاده است. تنها بازیکنان خوب پیروز نمی‌شوند، بلکه تیم‌های بزرگ پیروز می‌شوند. هیچ‌وقت تیمی از هر نظر کامل نیست؛ اما اسپانیا بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشت. خود ایسکو هم درباره این بازی گفت: خوشحالم با دو گلی که به ثمر رساندم به اسپانیا در این شب خاص در برنابئو مقابل ایتالیا کمک کردم. در طرف مقابل، جامپیرو ونتورا، سرمربی ایتالیا با وجود آن که از شکست سنگین تیمش در این دیدار ناراحت بود، با این حال تاکید کرد که به فلسفه خود ادامه‌ خواهد داد. سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا در نشست خبری بعد از بازی، گفت‌: ما برنامه و فلسفه خاص خود را داریم و یک شکست باعث نمی‌شود از آن دست بکشیم. با یک بازی که نمی‌توان فلسفه تیمی را تغییر داد.

اسپانیا با این پیروزی، انتقام بازی جام ملت‌های اروپا مقابل ایتالیا را گرفت. از سوی دیگر، این دومین بازی طی سه ماه گذشته است که فوتبال ایتالیا با چنین نتیجه‌ای مقابل اسپانیا شکست می‌خورد.

در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز رئالی‌ها با چهار گل یوونتوس را شکست دادند.

مقدماتی جام جهانی

گروه C

آذربایجان ـ سن مارینو (20:30)، آلمان - نروژ (23:15)، ایرلند شمالی - جمهوری چک (23:15)

* شاگردان یواخیم لو امشب می‌توانند با پیروزی مقابل نروژ در خانه خود اولین تیم اروپایی لقب بگیرند که مسافر جام جهانی روسیه می‌شود. در رقابت برای جایگاه دومی و رفتن به مرحله پلی‌آف، جمهوری چک می‌تواند با پیروزی مقابل ایرلند شمالی به آینده امیدوار باشد؛ اما پیروزی ایرلندی‌ها می‌تواند تمام آرزوهای جمهوری چک را بر باد دهد.

گروه E

ارمنستان ـ دانمارک (20:30)، لهستان- قزاقستان (23:15)، مونته‌نگرو ـ رومانی (23:15)

*‌ لهستان برای تثبیت موقعیت خود کار بسیار راحتی دارد و می‌تواند همچنان صدرنشین بماند. رقابت اصلی میان سه تیمی است که برای دومی با یکدیگر در حال رقابت هستند. دانمارک در حالی که بازی راحتی مقابل ارمنستان دارد، اما تمام توجه اش معطوف به بازی مونته‌نگرو و رومانی است تا در صورت لغزش هر کدام از آنها، جایگاه خود را مستحکم‌تر کند.

گروه F

اسلوونی ـ لیتوانی(23:15)، انگلیس ـ اسلواکی (23:15) اسکاتلند ـ مالت (23:15)

* انگلیس یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود طی سال‌های گذشته را امشب انجام می‌دهد. گری ساوت گیت، سرمربی سه‌شیرها بخوبی می‌داند شکست یا پیروزی در این بازی می‌تواند آینده کاری او را مشخص کند. اسکاتلند و اسلوونی نیز منتظر باخت اسلواکی هستند تا آنها نیز با پیروزی مقابل حریفان خود وارد رقابت برای جایگاه دومی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها