اما کمی تامل در انتخاب شغل خوب است چرا که ما یکی از با ارزشمند ترین امکان زندگی خود که زمان یا وقت نام دارد را میفروشیم تا بتوانیم در قبال آن حقوقی دریافت کنیم.
فروش زمان در فرهنگ امروزی ما اگر به حالت ثابت قراردادی یا همان استخدامی درآید تبدیل به افتخار برای آن فرد می شود. استخدامی اصطلاحی است که تقریبا تمامی افراد جویای کار به دنبال آن هستند. این موضوع به یک شیوه یا فرهنگ کاریابی در جامعه تبدیل شده است.
اگر بتوان این افتخار یا ارزش استخدام را برای فکر و کار خود انجام دهیم قطعا بخش بزرگی از مشکلات بیکاری در جامعه از بین می رود. تفکر برای خود کار کردن در پساذهن تمامی افراد وجود دارد اما با وجود شیوه کنونی اطلاع و انتخاب شغل اولین فکر همان کارمندی است.
فروش زمان به دیگران بیشترین چیزی است که جوانان جویای کار به ذهنشان میرسد. اگر بتوان این ذهنیت را به سمتی سوق داد که هرکس زمان خود را به خود بفروشد افتخارات و موفقیت های بیشتری کسب خواهد کرد و خود را به جای مستخدمی، تبدیل به کارآفرین می کند. کارآفرینی که خود وقت دیگران را نیز برای خود میخرد و از آن خود میکند.
مصطفی زاهدی
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد