سارقی که به 12 بانک در اصفهان و استان فارس دستبرد زده بود، سرانجام در آخرین مخفیگاهش در شیراز شناسایی و دستگیر شد. دزد مسلح در پی دستبرد به بانکی در اصفهان مامور پلیس را به شهادت رسانده بود. این سارق دارای هوش بالایی است و هربار به گونه‌ای محل خود را تغییر می‌داد و در لحظه نیز تصمیم‌گیری می‌کرد. او برای اینکه ردی از خود برجای نگذارد و هویتش شناسایی نشود، چهره‌اش را گریم می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۶۰

به گزارش جام‌جم، سردار احمد گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت سارق مسلح گفت: در پی وقوع هشت فقره سرقت مسلحانه بانک در سال‌های 94 و 95 در شهرستان شیراز و چهار فقره سرقت مسلحانه بانک در استان اصفهان که همه آنها توسط یک نفر به صورت تک‌رو با سلاح کلاشینکف صورت می‌گرفت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی و رصد کامل اطلاعاتی، سرنخی از حضور فرد سارق در یکی از خیابان‌های شهر شیراز به دست آمد و متهم در یکی از مخفیگاه‌های خود و پس از مراقبت‌های محسوس و نامحسوس طی یک عملیات غافلگیرانه، پس از 500ساعت تحقیقات دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه این فرد مقدار زیادی اموال از جمله یک قبضه سلاح غیرمجاز با دو تیغه خشاب و60 عدد فشنگ جنگی، یک کلت کمری همراه خشاب، تعداد زیادی پلاک جعلی خودروکه در سرقت‌های مسلحانه بانک‌ها از آن استفاده می‌کرد، انواع سلاح سرد، صدا خفه‌کن، انواع کلاه پوششی، انواع کلیدهای مختلف برای سرقت خودرو، انواع شناسنامه و گذرنامه‌های جعلی،مهر‌های جعلی ادارات دولتی،انواع شماره کوب که برای جعل پلاک از آن استفاده می‌کرده، پوتین و کفش نظامی، 50 دستگاه کارتخوان بانکی و وسایل تغییر چهره و گریم کشف شد.

سردار گودرزی با بیان این که در این خصوص دو نفر از همدستان این فرد سارق نیز دستگیر شده‌اند، افزود: با توجه به این که نشانی‌های دیگری از متهم و همدستان وی در استان اصفهان نیز به دست آمده بود، با اعلام نشانی‌ها به پلیس آگاهی استان اصفهان قرار شد همدستان دیگر متهم نیز دستگیر شوند. هشت فقره سرقت مسلحانه بانک در شیراز، چهار فقره سرقت مسلحانه بانک در استان اصفهان، شهادت مامور نیروی انتظامی استان اصفهان هنگام سرقت بانک در این شهر در 17 بهمن 95، جعل مدارک و عنوان، سرقت‌های متعدد خودرو و پلاک خودرو برای نصب روی خودروهای سرقتی به منظور انجام اعمال مجرمانه، طراحی و تهیه تجهیزات جانبی سلاح مانند صدا خفه‌کن، استفاده از البسه نظامی، تهیه وسایل تغییر چهره، حمل و نگهداری انواع سلاح جنگی و مهمات مربوط و سلاح‌های سرد، نگهداری ده‌ها دستگاه کارتخوان به منظور انتقال وجه از جمله اعمال مجرمانه این فرد سارق بوده است.

وی با بیان این که در هشت فقره سرقت بانک از شهر شیراز حدود 262میلیون تومان توسط این فرد به سرقت رفته است، گفت: این شخص دارای سابقه کیفری جعل و سرقت خودرو است.

دزد باهوش

فرمانده انتظامی استان فارس درباره شخصیت این سارق گفت: سارق مسلح بانک‌های شیراز و اصفهان، 51 ساله و ساکن شیراز است اما اصلیت شیرازی ندارد. ماموران ما بارها با انجام بررسی‌های دقیق و اطلاعاتی محل سرقت بعدی را تشخیص می‌‌دادند و تمامی امکانات برای دستگیری این سارق مهیا می‌شد اما در لحظه آخر تصمیم خود را تغییر می‌داد. همسر این سارق برخی مدارک را سوزانده یا از سیستم رایانه پاک کرده بود. سارق بارها با تغییر چهره توانسته بود از دست ماموران فرار کند.

شهادت مامور پلیس

سارق مسلح 17 بهمن سال گذشته در پی سرقت از بانک مسکن در اصفهان مامور پلیسی را به شهادت رساند. ساعت 8 و 45 دقیقه صبح روز حادثه کارکنان بانک مسکن شعبه ملاصدرا در خیابان حکیم شفایی شهر اصفهان در حال ارائه خدمات به مشتریان بودند که مردی نقابدار وارد آنجا شد. او چند لحظه بعد سلاحی را به سمت مشتریان و کارکنان بانک گرفت و با تهدید خواست هرچه پول دارند روی پیشخوان بگذارند. در همین موقع یکی از ماموران کلانتری قصد داشت متهم را خلع سلاح کند که مرد مسلح این مامور را هدف شلیک گلوله قرارداد و به شهادت رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها