فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام دو باند مسلح مواد مخدر، دستگیری دو قاچاقچی سابقه‌دار و کشف دو تن و 50 کیلو مواد افیونی در دو درگیری مسلحانه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۵۱

به گزارش جام‌جم، سردار حسین رحیمی افزود: پس از هفته‌ها اقدامات تخصصی شبانه‌روزی، اعضای این باند مسلح توسط تکاوران انتظامی شهرستان سراوان و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ارتفاعات منطقه «آب انار» شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح پس از مشاهده تیم‌های عملیاتی پلیس به صورت مسلحانه با آنها درگیر و با توجه به آتش پرحجم پلیس، از منطقه متواری شدند که ماموران در پاکسازی منطقه درگیری 899 کیلو تریاک و ده کیلو حشیش کشف و یک قاچاقچی سابقه‌دار را دستگیر کردند.

سردار رحیمی در ادامه از اجرای یک عملیات موفق پلیسی دیگر خبر داد و بیان کرد: در این عملیات ماموران انتظامی شهرستان‌های زاهدان و خاش با پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از دپوی مقادیر قابل‌توجهی مواد مخدر توسط قاچاقچیان مسلح در ارتفاعات شهرستان خاش و یک منزل مسکونی مطلع شده و منطقه را تحت کنترل قرار دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح به محض مشاهده ماموران پلیس با آنها درگیر شدند و پس از مدتی درگیری، یگان‌های عملیاتی پلیس ضمن دستگیری یک قاچاقچی 929کیلو تریاک، 107 کیلو هروئین، 93 کیلو حشیش، ده کیلو مرفین و شش کیلو شیشه کشف کردند.

وی درخصوص آخرین وضعیت پرونده «قورباغه مکران» نیز گفت: این پرونده در دستگاه قضایی در حال رسیدگی بوده و تاکنون 190 واحد مسکونی از این متهم کشف شده است.

سردار حسین رحیمی افزود: 12 سر شبکه اصلی این متهم که هر کدام چند سر باند داشته‌اند، دستگیر شدند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اعلام بیشتر کارشناسان، استان سیستان و بلوچستان از نظر شاخص‌های امنیتی در شرایط مطلوب امنیتی قرار دارد. طی سه سال گذشته توانسته ایم با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های متعدد پلیسی، کشف جرایم را از 50درصد به بالای 90 درصد ارتقا دهیم و از سوی دیگر، کشف 40 تن مواد مخدر را به 120تن در سال گذشته ارتقا داده‌ایم و کشف یک و نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال 92 را به 9 میلیون لیتر در سال 95 افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره به کشف قریب به 33تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش پیدا کرده است .

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این که، حادثه تروریستی تهران از نظر امنیتی فاقد ارزش است، گفت: با توجه به این که حتی یک نفر از عناصر این حادثه از سیستان و بلوچستان عبور نکرده است، بیانگر اقتدار ایجاد شده در استان و در نطفه خفه کردن تحرک گروه‌های معاند در این منطقه است.

سردار رحیمی با اشاره به افزایش میزان ضریب امنیتی از نقطه صفر مرزی تا قلب شهرها، گفت: ما تحرکات مخلان امنیت جامعه را زیرنظر داریم و اگر کسانی بخواهند در امنیت جامعه خللی وارد کنند با قدرت با آنها برخورد می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رصد مداوم فضای مجازی و کنترل فعالیت کانال‌ها اشاره کرد و افزود: کارشناسان پلیس فتا با اشراف کامل اطلاعاتی، فضای مجازی را به طور شبانه‌روزی پایش می‌کنند و تاکنون با تعداد زیادی از کسانی که در فضای مجازی اقدام مجرمانه انجام می‌دهند، برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به این که در سالگرد دو عملیات بزرگ علیه گروه‌های معاند در منطقه حق‌آباد و فلکه پسته شهرستان خاش قرار داریم، گفت: در این دو عملیات موفق، 9 نفر از اعضای گروه‌های معاند به هلاکت رسیده و هشت نفر نیز دستگیر شده‌اند. هدف گروه‌های معاند کمک به اهل تشیع و تسنن نیست بلکه هدف آنها ایجاد ناامنی و نوکری برای اربابان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها