مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با وجود کاهش بارندگی ها، ارتفاع آب دریاچه ارومیه نسبت به چهار سال گذشته 90 سانتیمتر بالاتر آمده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۲۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز آراسته با بیان اینکه میزان بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با 28 درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه است، افزود: مساحت این عرصه آبی از 730 کیلومترمربع در سال 92 به 2 هزار و 563 کیلومترمربع در امسال رسیده و این دریاچه در زمان حاضر دارای بیش از 2 میلیارد و 590 میلیون مترمکعب آب است. وی با اشاره به طرح های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه در حوزه محیط زیست، اضافه کرد: کاشت درختان گز و قره داغ در حاشیه دریاچه ارومیه در 480 هکتار از اراضی حاشیه این دریاچه با هدف تثبیت شن های روان از جمله طرح های اجرایی است.

وی با بیان اینکه افزایش عرصه آبی دریاچه ارومیه موجب کاهش ریزگردها می شود، اظهار کرد: در همین راستا مالچ پاشی بیولوژیکی در سطح 45 هکتار از محدوده جبل کندی ارومیه در حاشیه دریاچه انجام شده است.

وی درباره تامین آب حیات وحش دریاچه ارومیه که از وظایف اداره کل محیط زیست به شمار می رود، گفت: سطوح آبگیری در جزایر پارک ملی احداث شده و آب حاصل از باران در مخزن های آب در سطح جزایر دریاچه جمع آوری می شود و به مصرف حیات وحش می رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: در زمینه حفاظت فیزیکی دریاچه ارومیه نیز با همکاری بسیج سازندگی سپاه شهدای استان 290 کیلومتر از پیرامون دریاچه ارومیه از سلماس تا بناب قرق شده و افزایش پوشش گیاهی را به دنبال داشته است.

دریاچه ارومیه، دومین دریاچه شور جهان بوده که در 2 دهه گذشته با بحران شدید آبی مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها