پرسپولیس حسرت پنالتی از دست رفته را می‌خورد؟

این بار قدر فرصت‌ها را بدان

حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان آسیا شایسته تیمی نیست که با پشتوانه دو فصل بازی چشم‌نواز و قهرمانی مقتدرانه در لیگ ایران، بنا بود در آسیا بزرگی کند؛ آیا پرسپولیس در شب سرنوشت‌ساز قطر فرصت‌سوزی را کنار گذاشته و سربلند بیرون می‌آید؟
کد خبر: ۱۰۳۶۴۴۹

قصه فرصت‌سوزی‌ها و بازی پرنوسان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را دیگر همه می‌دانند، تیمی که سایه‌ای از اقتداری را که در لیگ برتر ایران به نمایش می‌گذارد، در آسیا نشان داده و تا اینجای کار به هیچ‌وجه انتظارات هوادارانش را برآورده نکرده است. گام‌های سست و لرزان تیم برانکو در آسیا آن چیزی نبوده که هواداران پرسپولیس انتظارش را داشتند. ذهنیت هواداران پرسپولیس این گونه بود: «تیمشان بعد از هفت، هشت سال به اوج برگشته و فرسنگ‌ها از آن تیم معمولی فاقد ابهت فاصله گرفته است.»

حال این سوال برای آنها مطرح است: آیا چنین تیمی باید در آسیا مقابل همه حریفانش کارش گره بخورد!؟ تیم برانکو الوحده را در امارات به زحمت برد، از پس الریان قطر در تهران برنیامد و مقابل لخویا هم که فرصت‌سوزی‌های پی در پی و از دست دادن پنالتی توسط مهدی طارمی بدجور اعصاب هودارانش را به‌هم ریخت. اما این تیم که تا یک قدمی حذف از آسیا هم پیش رفت، به لطف برتری الهلال مقابل الریان و البته پیروزی قاطع خود مقابل الوحده از مرگ زودرس رهایی یافت و به دور حذفی رسید. شگفتا، از آن سرنوشت پرسپولیسی‌ها درس عبرت نگرفتند و بازهم شرایط سختی در پیش دارند!

بدون تردید برای پرسپولیس حذف از مرحله یک‌هشتم نهایی آسیا هم مرگ زودرس محسوب می‌شود و این تیم باید بتواند و می‌تواند از سد لخویا در قطر گذشته و در جمع هشت تیم برتر این مسابقات قرار بگیرد.

پرسپولیس اگر می‌خواهد برای اولین بار پای به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگذارد، باید در دوحه عالی بازی کند، یک برد و حتی یک تساوی همراه با گل پرسپولیس را راهی مرحله بعد می‌کند.

حریفی قدرتمند اما شکننده!

لخویا تیم قدرتمندی است و مطمئنا نتیجه گرفتن در خانه این تیم آسان نیست، اما همین تیم قدرتمند که امسال قهرمان لیگ ستارگان قطر شده و سال گذشته قهرمان جام حذفی این کشور، در بازی رفت نشان داد خط دفاعش شکننده است و دروازه‌بان این تیم روی ارسال‌های بلند حسابی دچار مشکل می‌شود. بنابراین شکست‌ناپذیر نیست.

این تیم در کنار داشتن چند ملی‌پوش قطری چند ستاره خارجی قابل اتکا دارد؛ یوسف العربی مراکشی بهترین گلزن لخویا که آقای گل لیگ قطر هم هست در این فصل 27 گل در لیگ قطر و آسیا زده، او در بازی رفت مصدوم و غایب بود و ممکن است به بازی امشب برسد. چیکو فلورس اسپانیایی دیگر بازیکن مطرح لخویاست. نام تائه‌هی هافبک کره‌ای لخویا هم در لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوش درخشیده است.

نباید از انصاف دور شد که پرسپولیس در آسیا بد شانس بود و تا اینجای کار با تیم‌های قدری چون الهلال عربستان و الریان قطر مواجه شده و لخویا نیز قهرمان کنونی لیگ ستارگان قطر است، در مقابل لخویا در گروهی که استقلال خوزستان حضور داشت، براحتی اول شد. این تیم در اهواز برابر استقلال خوزستان یک بر یک متوقف شد اما در قطر 2 بر یک بر شاگردان پورموسوی غلبه کرد.

پرسپولیس به دنبال طلسم‌شکنی

پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا سه بار به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده اما موفق نشده خود را به یک‌چهارم نهایی برساند، درصورتی که این تیم امشب بتواند طلسم نرسیدن به یک‌چهارم نهایی آسیا را بشکند در مرحله یک‌چهارم نهایی که پس از تعطیلات تابستانی برگزار می‌شود، تیم برانکو می‌تواند امیدوارتر هم باشد چرا که از هم‌اکنون آستین‌ها را برای تجدید قوا به خوبی بالا زده است.

در جدال امشب کمال کامیابی‌نیا به دلیل آسیب‌دیدگی بازهم غایب خواهد بود اما جانشین او محسن ربیع‌خواه چنانچه مثل بازی رفت ظاهر شود خیال سرخپوشان در پست هافبک دفاعی راحت خواهد بود. در خط حمله همه نگاه‌ها به مهدی طارمی است، مهدی طارمی پس از هت‌تریک در بازی با الوحده خود را در آسیا شش‌گله کرد و در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد او این فرصت را دارد که پنالتی خراب کرده در بازی رفت و جدال با الریان را جبران کند.

آمارهای خواندنی

‌ این دهمین تقابل پرسپولیس با تیم‌های قطری در لیگ قهرمانان آسیاست. در 9 بازی قبلی 3 پیروزی، 3 شکست و 3 تساوی در کارنامه پرسپولیس ثبت شده است.

دو سال پیش پرسپولیس و لخویا در یک گروه قرار داشتند که پرسپولیس در تهران 3 بر صفر برنده شد و در بازی برگشت 3 بر صفر باخت.

لخویا پیش از این 11 بار با تیم‌های ایرانی بازی کرده و صاحب چهار برد، چهار تساوی و سه باخت شده است.

دو تیم بهترین خط حمله لیگ کشورشان را دارند.

پرسپولیس سابقه باخت‌های سنگین در خاک قطر را دارد.

باخت3 بر صفر مقابل لخویا در دو سال قبل و شکست سنگین 5 به یک دربرابر الغرافه. در همین فصل هم 3 بر یک به الریان باخت.

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چهار بار در قطر به میدان رفته است، سه بار باخته و یک بار هم 3 بر صفر الغرافه را شکست داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها