عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید در سال گذشته پرونده‌های قصور پزشکی افزایشی 27درصدی داشته است؛ درصدی که حتی مورد تاسف حیدرعلی عابدی، نماینده مجلس هم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۵۶

به گزارش جام‌جم، تیرماه سال گذشته بود که مرگ ناگهانی عباس کیارستمی، ترکیب «قصور پزشکی» را وارد ادبیات رسانه‌های ایران کرد؛ مرگی پرحاشیه که پس از آن واکنش‌های بسیار منفی به سوی جامعه پزشکی در پی داشت و مدت‌ها مورد مناقشه هنرمندان و پزشکان بود.

بعد از این اتفاق اما افکار عمومی هم نسبت به قصور پزشکی حساس شد، آنقدر که پس از هر مرگ و میری انگشت اتهام به سوی اشتباهات پزشکی نشانه می‌رفت.

حالا حیدرعلی عابدی درباره افزایش 27 درصدی پرونده‌های قصور پزشکی در سال گذشته گفته است: این آمار بسیار نگران‌کننده است درحالی که اصلا نباید قصوری در حوزه پزشکی صورت گیرد؛ البته قصور پزشکی در بخشی که ارتباط با امکانات و تجهیزات دارد، اجتناب ناپذیر است اما در مواردی دیگر نباید قصوری صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، کمک زیادی به کاهش قصور پزشکی می‌کند، به خانه ملت می‌گوید:‌ فقط یک تیم پزشکی به پرونده الکترونیک دسترسی دارد و افراد دسترسی برای حذف برخی موارد را ندارد، بنابراین می‌تواند کارگشا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها