جنایات آل سعود ادامه دارد

عوامیه، قیامی از جنس مقاومت مردم غزه

جنایت نیروهای سعودی و محاصره منطقه العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان، نگرانی و انزجار گسترده‌ای را میان مسلمانان بخصوص شیعیان منطقه دامن زده است. نیروهای عربستانی از یک هفته پیش منطقه العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان را مورد محاصره امنیتی شدید قرار داده و به منازل در محله المسوره یورش می‌برند.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۲۱

آنها روز جمعه مسجد السید محمد واقع در محله المسوره را با خمپاره هدف قرار دادند و به طور کامل این مسجد را تخریب کردند. بر اثر این حملات سه نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند. دولت عربستان سعودی که دوازدهم دی ماه سال 1394 شیخ‌نمر را اعدام کرد، بهمن ماه سال 1395 به طرح تخریب روستای المسوره (زادگاه شیخ نمر) و ساخت شهرک جدیدی برای بیش از 2000 نفر از ساکنان آن دست زد و به همین منظور قصد دارد با ارعاب، ساکنان المسوره را از خانه‌هایشان بیرون کند. از زمان اعدام و شهادت آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر و بروز اعتراضات در استان القطیف بویژه روستای المسوره زمزمه‌هایی مبنی بر لزوم تخریب این شهرک به علت دشوار بودن تعقیب معترضان در کوچه‌های تودرتو و پیچ‌درپیچ از سوی محافل حکومتی مطرح شد.

حمله نیروهای عربستانی و تیراندازی آنها به سمت مساجد و منازل و آتش‌سوزی در این اماکن موجب فلج شدن عبور و مرور مردم و تعطیلی فروشگاه‌ها، کلینیک‌ها و مدارس شده است. دیروز همزمان با خروج دانش‌آموزان و ساکنان منطقه العوامیه قطیف از منزل برای رفتن به مدارس و محل کارشان، خودروهای زرهی نیروهای امنیتی رژیم آل‌سعود به سمت آنها تیراندازی و مواد منفجره به سوی آنها پرتاب کردند.

برخی خبرها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی عربستان در این حملات از جنگنده‌ها برای بمباران خانه‌های مردم العوامیه استفاده می‌کنند. العوامیه زادگاه شیخ باقر نمر، روحانی انقلابی است که دو سال پیش به دست نیروهای آل‌خلیفه اعدام شد. اعدام این روحانی پرآوازه، جهان اسلام را جریحه‌دار کرد و یک بار دیگر نشان داد رژیم آل‌سعود برای اسلام و ارزش‌های این دین بهایی قائل نیست.

اعلام همبستگی

یکشنبه شب مردم بحرین در محکومیت جنایات سعودی علیه اهالی العوامیه، تظاهرات و خیابان‌های شهر را با آتش زدن چرخ‎های لاستیک و سوزندان بنزین مسدود کردند. آنها در همبستگی با شیعیان عربستان در مناطق مختلف بحرین از جمله المصلی و حدحفص به خیابان‌ها آمدند و به سرکوبگری رژیم آل‌سعود اعتراض کردند. بحرینی‎های ساکن منطقه البلاد القدیم نیز در اعتراض به ادامه جنایات عربستان در مناطق شیعه‌نشین قطیف و العوامیه، تظاهرات و با سردادن شعارهایی، جنایات آل‌سعودی و اقدامات سرکوبگرانه آنها را محکوم کردند.

روز یکشنبه جمعیت علمای یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم آل‌سعود از مسلمانان جهان خواست عربستان را وادار کنند در رفتارش نسبت به شیعیان تجدیدنظر کند. این جمعیت ضمن اعلام همبستگی کامل خود با اهالی مستضعف منطقه العوامیه و دیگر مظلومان معترض به ظلم رژیم آل‌سعود، از مسلمانان و آزادگان جهان اعم از سنی و شیعه خواست با وحدت کلمه و صفوف، بیزاری خود را از رژیم آل‌سعود اعلام کنند. عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت اقدام کرد. جنگ یمن تاکنون هزاران کشته و زخمی در پی داشته است و مردم این کشور را دچار قحطی و وبا کرده است.

جمعی از علمای القطیف در شرق عربستان نیز با صدور بیانیه‌ای عملیات‌ نیروهای امنیتی عربستان به شهر العوامیه را محکوم کردند و به خانواده‌های شهدای اخیر تسلیت گفتند. در بیانیه آنها آمده است: ما و تمامی غیرتمندان امت اولیای دم، حامی حق و خواستار اخذ انتقام هستیم و هیچ کسی حق ندارد عقب‌نشینی و سازش کند یا منفعل باشد.‌ اگر کسی این‌گونه عمل کرد، با ما نیست، این اندوه مختص منطقه بنی‌عوام (العوامیه) نبوده؛ بلکه کل مناطق کشور را دربر گرفته است. آنچه غیرتمندان را اندوهگین کرده،‌ هتک حرمت خون انسان‌های بیگناه توسط مفسدان،‌ تحریف واقعیات، سوءاستفاده از رسانه‌ها برای تبرئه جانیان و تروریست جلوه دادن مظلومان است، اما این مساله هرگز ادامه نخواهد یافت و دولت حامی یهود نابود خواهد شد.‌

مقاومت ادامه دارد

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با یک جنس خواندن نوع مقاومت مردم العوامیه و غزه گفت: ماشین سرکوب آل‌سعود، خانه‌های مردم را ویران می‌کند و کودکان را به شهادت می‌رساند.

وی در ادامه افزود: بر همه آزادگان جهان و متنفران از ظلم و استکبار جهانی (که در رأس آن مثلث شرارت یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار دارد) لازم است موضعی شرافتمندانه در برابر اقدامات تروریستی رژیم سعودی در العوامیه اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد خون‌ پاک مردم بی‌گناه این شهر شیعه‌نشین زیر قدم‌های مغرضانه این رژیم پایمال شود.

فرمانده ارشد الحشد الشعبی (سازمان بسیج مردمی) عراق با بیان این‌که مقاومت مردم العوامیه در برابر رژیم وهابی سعودی همانند مقاومت مردم غزه و جنوب لبنان در برابر رژیم صهیونیستی است، افزود: ماشین سرکوب آل‌سعود خانه‌های مردم را ویران کرده، کودکان را به شهادت رسانده و ترس و خرابی را در این شهر گسترانده است.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در تحلیلی درباره جنایات آل‌سعود در العوامیه نوشت: اقدامی که درخصوص محله‌ها در قطیف صورت می‌گیرد، اقدامی معمول از سوی مسئولان عربستانی در قبال شهروندان اهل تشیع نیست، بلکه تعدی آشکار به خواسته ساکنان آن منازل به شمار می‌آید، چراکه آنها اقلیت هستند. هدف از این اقدامات، کاملا سیاسی است و این اقدام براساس یک سیاست سرکوبگرانه و درجهت ایجاد هول و وحشت در دل شیعیان مخالف انجام می‌شود؛ درحالی که مخالفت آنها به صورت مسالمت‌آمیز است، هرچند مسئولان ادعا کنند آنها مسلح هستند یا ممکن است طرف‌های خارجی از آنها استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها