معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با مارسیائو فاویلا، یکی از نامزدهای اصلی انتخابات دبیرکلی سازمان جهانی جهانگردی(UNWTO)، به ترسیم چشم‌انداز همکاری‌های بین‌المللی گردشگری کشور پرداخت.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۵۷

مارسیائو فاویلا از کشور برزیل، اکنون به‌عنوان یکی از معاونان اصلی سازمان جهانی جهانگردی فعال است و یکی از اصلی‌ترین نامزدهای جایگزین طالب ریفاعی، دبیرکل فعلی این سازمان به‌شمار می‌رود. وی که اکنون مدیر اجرایی رقابت‌پذیری، روابط خارجی و مشارکت سازمان جهانی گردشگری است، در سال 2007 معاون وزیر امور بنایی کشورش بوده و یکی از پایه‌گذاران وزارت گردشگری در سال 2003 در کابینه وقت برزیل نیز بوده است. در نشست صدوپنجمین شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی که 21 اردیبهشت‌ماه در مادرید برگزار می‌شود، دبیرکل آتی این سازمان برای سال‌های 2018 تا 2021 انتخاب می‌شود.

به گزارش جام‌جم، مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به پیشینه عمیق همکاری‌های ایران و برزیل در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با وجود فاصله زیاد جغرافیایی، بر اهمیت افزایش تعاملات گردشگری نیز با ترسیم چارچوب‌های همکاری متشکل از بازاریابی، تبلیغات، آموزش و مدیریت مقصد تأکید کرد.

وی با بیان این که ایران ظرفیت‌های بی‌شماری در زمینه‌های گردشگری فرهنگی، طبیعی و تاریخی دارد، پیشی گرفتن شمار گردشگران خروجی برزیل را نسبت به گردشگران ورودی به آن کشور فرصتی دانست برای حضور متقابل گردشگران این کشور در ایران و بهره‌مندی از بسترهای مساعد مذکور.

معاون گردشگری کشورمان همچنین تبادل تجربیات براساس دوره‌های آموزشی را از دیگر عوامل مؤثر در تسریع توسعه روابط گردشگری دو کشور برشمرد و تأکید کرد، تقویت هر چه بیشتر ارتباط بخش خصوصی دو کشور می‌تواند دستاوردهای زیادی به‌همراه داشته باشد.

مارسیائو فاویلا، نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ غنی کشورمان، گردشگری بین‌المللی را فرصتی برای اشتغال‌زایی در ایران خواند. وی با پیشنهاد تعریف تورهای تلفیقی و کنار هم قرار دادن مقاصد متنوع، فرصت بهره‌مندی از سفر دو کشور ایران و برزیل را (با توجه به دوری جغرافیایی) اجرایی عنوان کرد و آشنا شدن بیشتر بخش خصوصی و تور اپراتورهای دو کشور را از یکدیگر در تحقق این روند مهم تلقی کرد.

فاویلا همچنین با اشاره به تأثیر مهم فناوری اطلاعات بر فرآیند گردشگری در دنیا، یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر را امنیت، میزبانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های غنی فرهنگی برشمرد و تأکید کرد همه این ویژگی‌ها در ایران موجود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها