برخی مرورگرها با کلیک کاربر روی گزینه Close پیش از بستن مرورگر و تب‌های فعال، هشداری را مبنی بر باز بودن تب‌های فعال در مرورگر به کاربر نمایش می‌دهند تا مانع بسته شدن احتمالی مرورگر شوند.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۱۱

این هشدار برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است، زیرا بر این باورند که وقتی خودشان روی گزینه بستن مرورگر کلیک می‌کنند، اطلاع دارند که تب‌های فعال نیز بسته می‌شود و در کنار این کاربران، تعدادی دیگر از کاربران این قابلیت را مفید می‌دانند، چراکه ممکن است به‌صورت اتفاقی هنگام بستن یک برنامه دیگر، دکمه Close روی مرورگر را نیز فشار دهند.

خوشبختانه یا متاسفانه مرورگر کروم از این قابلیت بی‌بهره است و چنانچه کاربری به‌صورت اتفاقی روی دکمه Close کلیک کند مرورگر بدون نمایش هشدار بسته می‌شود و چنانچه کاربر در حالت Incognito مرورگر را اجرا کرده باشد نیز با بسته شدن مرورگر، همه تب‌های فعال را از دست داده و نمی‌تواند آنها را در اجرای بعدی مرورگر بازیابی کند. در چنین شرایطی بهره‌مند نشدن از قابلیت نمایش هشدار می‌تواند دردسرساز باشد و این کاربران به دنبال روشی برای جلوگیری از بسته شدن احتمالی مرورگر در این شرایط خواهند بود. چنانچه شما نیز جزو همین گروه کاربران هستید پیشنهاد می‌کنیم از روشی که در این ترفند معرفی می‌کنیم کمک بگیرید تا یک‌ بار برای همیشه از این مشکل رهایی یابید:

مرورگر کروم را اجرا کنید.

سایت Prevent Close را با مراجعه به لینک زیر در مرورگر فراخوانی کنید:

http://www.maki-chan.de/ preventclose.htm

کلیدهای Ctrl+D را فشار داده سپس روی گزینه Done کلیک کنید تا این سایت به فهرست بوکمارک‌های شما اضافه شود.

از فهرست تب‌های فعال در مرورگر، روی تب مربوط به سایت کلیک راست کرده و گزینه Pin tab را کلیک کنید تا تب مربوط به این سایت تغییر اندازه داده و کوچک شود.

با کشیدن تب موردنظر به سمت چپ نوار تب‌ها، آن را از جلوی دید خارج کنید.

چنانچه روی گزینه Close برای بستن مرورگر کلیک کنید با هشداری مبنی بر باز بودن تب‌هایی در مرورگر مواجه خواهید شد که در صورت تائید عملیات بستن کافی است روی گزینه Leave و در صورتی‌که اتفاقی روی گزینه بستن کلیک کرده‌اید ‌باید روی گزینه Stay
کلیک کنید.

توجه: در هر مرتبه اجرای مجدد مرورگر کافی است از فهرست بوکمارک‌های مرورگر روی گزینه
Prevent Browser Close کلیک کنید و در ادامه با اجرای مرحله 4، تب مربوط به سایت موردنظر را کوچک کنید. سپس طبق روال همیشگی خود از مرورگر استفاده و وب‌گردی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها