نبود فخری را در کره، کاملا حس می‌کردم

پاکدامن: از ایتالیا انتقام گرفتم

علی پاکدامن، نفر دوم شمشیربازی سابر ایران، تعطیلات عید را در کره به سر برد؛ دوئل برای امتیاز رنکینگ جهانی. او با این که در کره نفر بیست و هفتم شد، اما راضی است. هر چند اگر کمی بدشانسی نمی‌آورد، اینک مقام بهتری گرفته بود. شاید بهترین بردی که گرفته، در بازی مقابل حریف ایتالیایی بوده که دوبار به او باخته بود.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۴۷

مسابقه شمشیربازی کره چطور بود؟

خیلی راضی‌ام. سال را خیلی خوب شروع کردم. هم تمرینات خوبی داشتم و هم مسابقه خوبی.

چطور از جدول 32 نفر بالا نیامدی؟

برای صعود به جدول 16 تایی با گو کره‌ای مبارزه کردم. من 7ـ3 جلو بودم و هر ضربه‌ای می‌زدم، داور امتیاز نمی‌داد. گو هم با تجربه‌ای که داشت، مدام بازی را نگه‌می‌داشت. همین مساله تمرکزم را به هم زد. در این مسابقه، نبود پیمان فخری را کاملا حس می‌کردم.

چطور؟

اگر او پشت سرم بود، به خاطر این‌که داور الیت است و پنج شش سالی فینال جهانی را سوت زده، دیگر داوران نمی‌توانند به راحتی حق ما را بخورند و امتیازات ما را ندهند، اما تنها بودم و داور تلافی کرد.

پس داوری باز از تو حق خوری کرد؟

دقیقا. من باید دور مقدماتی تمام برد می‌شدم، اما بعداز برد کره، ژاپن، آمریکا، مقابل حریف هنگ‌کنگی، داور ویتنامی به‌خاطر مناسبات کشورش با حریفم باخت را برایم رقم زد. مثلا باید من 5- یک جلو می‌افتادم، اما 4-2 به نفع هنگ کنگی شد. آن‌قدر بد کار کرد که سرداور کمیته داوران دیگر قضاوت بازی‌های مرا به او نداد. اگر حریف هنگ‌کنگی را می‌بردم، در جدول 32تایی به گو کره‌ای نمی‌خوردم.

تو در جدول 64 تایی با همان حریف ایتالیایی که دو بار باختی،‌ بازی کردی. نه؟

من در این بازی، انتقام دو باختم را در جام جهانی سنگال و پادووا گرفتم. بازی سختی بود. 14 ـ 9 جلو بودم، اما یک دفعه بازی از دستم در رفت و شمشیرباز ایتالیایی نتیجه را برابر 14ـ14 کرد. همه مربیان ایتالیا کنار پیست بودند و من با این حال 15ـ14 بردم. خیلی این برد چسبید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها