گیلان 38درصد از برنج کشور را تولید می کند

استاندار گیلان با بیان اینکه روستاییان سفره هموطنان خود را رنگین می کنند، گفت: 38 درصد از محصول برنج کشور از نوع مرغوب توسط روستاییان گیلان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۶۱

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در همایش دهیاران زن استان گیلان با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)و روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: فرصت بسیار خوبی است که در روز تکریم از مادران و همسران شهدا در خدمت دهیاران زن هستیم.

استاندار گیلان عملکرد دهیاران استان بویژه بانوان دهیار را با وجود حداقل امکانات در روستاها بسیار مثبت و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم همواره شاهد برتری کمی و کیفی بانوان در سطوح مدیریتی جامعه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت اثرات حضور دهیاران در روستاها، تصریح کرد: اولین تجمع های بشری از کنار رودخانه‌ها و تحت‌عنوان روستا شکل گرفته است، از این‌رو همواره روستا را به محل زندگی، کار و تلاش می‌شناسیم و با افتخار از روستا و روستایی نام می‌بریم، چون روستا مرکز تولید، تلاش، یکرنگی و خلوص است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اثرات کار اقتصادی روستا فراوان است، افزود: نباید از اثرات کار فرهنگی در روستاها غافل شویم. همواره همکاری، احسان و در کنار هم بودن در روستاهای ما وجود داشته و روستاهای گیلان زبانزد روستاهای کشور است.

نجفی اضافه کرد: زراعت برنج، چای، مرکبات، بادام زمینی و کیوی که جزو اقتصادی‌ترین محصولات کشاورزی کشور هستند در گیلان وجود دارد. در همه این عرصه ها تلاش روستاییان بویژه زنان روستایی بارز است.

وی اکثر جمعیت گیلان را ساکن روستا دانست و گفت: حدود 50 درصد جمعیت روستایی کشور را زنان تشکیل می‌دهند. حضور بانوان در دوران دفاع مقدس نیز پررنگ بوده است و در گیلان مادران دو و سه شهید داریم. امروز نیز دهیاران زن نقش اساسی بر عهده دارند.

استاندار گیلان آموزش روستاییان را مد نظر قرار داد و گفت: از سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌خواهیم همواره در تعامل با دهیاران باشند و زمینه رشد کاری آنان را فراهم کنند. سازمان‌های مردم نهاد حضوری فعال در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، گردشگری، اشتغال و ... دارند.

استاندار گیلان با بیان این‌که روستاییان سفره هموطنان خود را رنگین می‌کنند، یادآور شد: 38 درصد محصول برنج کشور از نوع مرغوب توسط روستاییان گیلان تولید می‌شود. روستا جایی است که همه روستاییان با تعامل و زندگی مسالمت‌آمیز الگوی شهرنشینان هستند و با مهربانی و عطوفت در کنار هم زندگی می‌کنند. معرفی روستای بیکار باید الگوی سایر روستاها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها