‎رئیس انجمن جراحان قلب ایران با اشاره به این که گرفتگی عروق کرونر در تمام دنیا ازجمله ایران از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی است، اعلام کرد: استرس، چاقی، دیابت، افزایش قند خون، کاهش تحرک، سبک زندگی غلط و پیروی از الگوی غذایی ناسالم، از مهم‌ترین عوامل ابتلای افراد به گرفتگی عروق کرونر است.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۷۹

‎به گزارش جام‌جم، دکتر محمدعلی یوسف‌نیا با تاکید بر این که گرفتگی عروق کرونر در تمام کشورها در افراد بالای 70 سال دیده می‌شود ولی در کشور ما ابتلای افراد جوان بیش از استاندارد است، افزود: هر کس به دیابت مبتلا باشد دچار گرفتگی عروق کرونر نمی‌شود، اما افراد مبتلا به دیابت باید به خاطر داشته باشند که تحت نظر پزشک متخصص دیابت باشند، زیرا دیابت یکی از فاکتورهای ابتلا به گرفتگی عروق کرونر است.

‎این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره عوامل خطر بروز این بیماری، تاکید کرد: این بیماری می‌تواند بدون علامت باشد، اما گاهی با علائمی نظیر افزایش فشار خون، درد در قفسه سینه و تنگی نفس بروز می‌یابد.

در گذشته بسیاری از مبتلایان گرفتگی عروق کرونر، جان خود را از دست می‌دادند، اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری این آمار به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها