رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران:

قیمت تخم‌مرغ کاهش یافته است

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان این‌که عمده استان‌های تولیدکننده تخم‌مرغ درگیر بیماری آنفلوآنزا شدند، گفت: قیمت تخم‌مرغ کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۸۸۶۹۵

ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که تنها حدود 14 استان کشور تولیدکننده اصلی تخم‌مرغ هستند و عمده واحدهای مرغ تخم‌گذار در این استان‌ها قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون بجز اصفهان و خراسان، تمام استان‌های بزرگ تولیدکننده درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده‌اند.

وی با بیان این‌که طی چند روز اخیر مورد جدیدی از آلودگی در کشور گزارش نشده است، افزود: مشکل ما در این زمینه روستاها هستند، مرغ‌های بومی آلوده‌اند و این مساله گزارش و اعلام نمی‌شود چراکه روستاییان اعتقادی به اعلام آن ندارند.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان این‌که تعداد واحدهای صنعتی که آلودگی به این بیماری را دیر اعلام کنند، بسیار اندک است و بندرت این اتفاق رخ می‌دهد، گفت: راه‌حل فوری برای حل مشکل بیماری آنفلوآنزا در کشور وجود ندارد و مهار آن در درازمدت اتفاق می‌افتد.

نبی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، از نامطلوب بودن شرایط بازار تخم‌مرغ و کاهش قیمت این محصول خبر داد و افزود: شیوع بیماری سبب ترس مردم و کاهش مصرف این محصول شده که همین مساله باعث کاهش قیمت تخم‌مرغ شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ از در مرغداری حدود 3800 تا 3900 تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها