فعالیت۳۰مرکز ترک اعتیاد دراستان مرکزی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر 30 مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است که 29 مرکز در اختیار مردان بوده و یک مرکز در اراک به زنان معتاد خدمات ارائه می دهد.
کد خبر: ۹۸۷۷۷۵

کیانوش امینی در گفت و گو با مهر، با بیان اینکه پیشگیری در چهار حوزه معلولیت، آسیب های اجتماعی، مشکلات روحی و روانی و اعتیاد از ماموریت های معاونت پیشگیری بهزیستی است، افزود: در حوزه پیشگیری و امور مربوط به درمان اعتیاد، 30 موسسه پیشگیری از اعتیاد به صورت تخصصی و علمی در استان فعال هستند و در این حوزه چهار رویکرد پیشگیری، درمان، کاهش آسیب ها و توانمندسازی پیگیری می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد افزود: طی سال گذشته در اجرای طرح توانمندسازی و اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد در استان، 3.5میلیارد تومان وام خوداشتغالی پرداخت شده که 235 نفر از معتادان بهبود یافته تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

امینی با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری فعالیت سازمان بهزیستی به تنهایی کافی نیست، اضافه کرد: موفقیت برنامه ریزی ها در این حوزه هم افزایی و مشارکت همه دستگاه های مرتبط و حساس کردن مردم به این حوزه را می طلبد.معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: هم اکنون در استان 30کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که 29 مرکز در اختیار مردان و یک کمپ نیز به بانوان خدمات ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: با طرح پروتکل جدید در ارتباط با صدور مجوز برای تاسیس کمپ ترک اعتیاد، تاکنون مجوزی صادر نشده اما هم اکنون با رویکرد جدید، صدور 9 مجوز در شهرهای اراک، ساوه، دلیجان، کمیجان و تفرش، در دست بررسی است.

امینی ادامه داد: با ورود مواد مخدر صنعتی به چرخه جامعه، نیازمند وجود متخصص در زمینه ترک اعتیاد در کمپ ها و مراکز ترک هستیم که با رویکرد جدید، پزشکان و روانپزشکان باید به این فرایند وارد شده و به دریافت مجوز تاسیس کمپ اقدام کنند.معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی افزود: در حال حاضر مرکزی تحت عنوان «اجتماع درمان مدار» به صورت دولتی و رایگان در خمین فعال است که تازه بهبودیافتگان اعتیاد می توانند به منظور توانمندسازی خود، برای مدت شش ماه از امکانات و آموزش های این مرکز بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در زمینه کاهش آسیب ها نیز یک مرکز گذری کاهش آسیب در اراک، روزانه خدمات و بسته های بهداشتی را با هدف کاهش بیماری های رایج و قابل انتقال میان مصرف کنندگان مواد مخدر و آموزش مسائل بهداشتی را ارائه می دهد و همچنین دو سرپناه شبانه در اراک و ساوه نیز برای این افراد وجود دارد.معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی یادآور شد: همچنین یک مرکز تحت عنوان «باشگاه مثبت» به افراد و خانواده های مبتلا به بیماری ایدز خدمات ارائه می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها