روز گذشته، مراسم تشییع و وداع با محسن خزایی، خبرنگار شهید رسانه ملی در مسجد بلال صداوسیما با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، کارکنان رسانه ملی و اصحاب رسانه و مردم مومن برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۸۶۵۰

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم، شهید محسن خزایی را گل سرسبدی در رسانه ملی توصیف کرد که جان بر سر پیمان خویش در عرصه اطلاع رسانی درباره مظلومیت مردم سوریه و ظلم و جنایات تکفیری‌ها در آن دیار نهاد.

لاریجانی گفت: خبرنگاران صداوسیما، نیروهای مسلح نیستند اما این که در چنین میادینی حضور می‌یابند، یعنی ما در کنار اهدافمان به هر شکل ممکن می‌ایستیم و عزیزان رسانه ملی باید به خاطر این روحیه بر خود ببالند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهادت محسن خزایی، این پیام را برای همه کشورها دارد که ما در کنار آن که برای دفاع از مظلوم در هرکجای جهان آماده‌ایم، در برابر ظالم نیز به هر شکل ممکن ایستاده ایم.

لاریجانی گفت: وضعی که در منطقه ایجاد شده، ساخته دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی فرومایگان منطقه‌ای است و آنها می‌خواهند، اوضاع را برای رژیم صهیونیستی آرام کنند اما ملت ایران با شناخت در این عرصه حضور دارد .

خبرنگاری در تراز رسانه ملی

دکتر علی‌عسکری نیز در مراسم تشییع پیکر پاک شهید خزایی در مسجد بلال گفت: آن شهید والامقام برای دفاع از ملت مظلوم سوریه به شهادت رسید؛ مردی بزرگ که با داشتن تفکر انقلابی و تحلیل از دشمن و دشمنی‌ها با بصیرت هجرت کرد و حین ادای وظایفش به شهادت رسید.

وی گفت: او یکی از افراد خانواده بزرگ صداوسیماست؛ سازمانی خدوم که همواره در راه اعتلای ملت ایران و انقلاب اسلامی تلاش کرده است .

رئیس رسانه ملی، شهید خزایی را خبرنگاری در تراز رسانه ملی دانست که با درک عمیق از تحولات جهانی برای رفتن به آن دیار و دفاع از حق تصمیم گرفت و مظلومیت ملت سوریه و مجاهدان را گزارش می‌کرد.

دکتر علی‌عسکری شهید خزایی را خبرنگاری شجاع دانست و تصریح کرد: شجاعت، از خصلت‌های خبرنگاران رسانه ملی است همچنان که در همه میدان‌های خطر حاضر می‌شوند و روایتگر واقعیت‌ها برای ملت ایران هستند.

وی شهید خزایی را خبرنگاری هنرمند، تصویرشناس، فصیح و بلیغ و زیبایی شناس برشمرد و گفت: او خبرنگاری شهادت طلب بود و می‌دانست در مسیری پا می‌گذارد که به سوی شهادت می‌رود؛ همچنان که از دل نوشته‌هایش این حقیقت مشخص است. او شجاعانه به میدان‌ها وارد شد و جان خود را به خدا تقدیم کرد.

دکتر علی‌عسکری افزود: آن شهید والامقام، فرزند سیستان و بلوچستان و یکی از قهرمانان و پهلوانان آن دیار است و بدون شک، خاکسپاری ایشان در آن سامان، موجب ارتقای انقلاب و عظمت اسلام در آن جا خواهد شد.

رئیس رسانه ملی در پایان، شهادت شهید خزایی را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و بویژه خانواده‌های مکرم آن شهید و نیز به ملت ایران، آحاد مردم سیستان و بلوچستان و خانواده صدا و سیما تبریک و تسلیت گفت.

محمدهادی خزایی، فرزند شهید خزایی هم یاد پدر شهیدش را گرامی داشت و گفت: شهید خزایی همواره به ما می‌گفت، یار و یاور ولایت فقیه باشید و رهبر را تنها نگذارید.

دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، سردار مرتضی طلایی، سردار محمدرضا نقدی، دکتر علاءالدین بروجردی و حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد و معاونان رئیس سازمان صداوسیما از حاضران این مراسم بودند.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام ابوالمعالی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان صداوسیما بر پیکر شهید خزایی نماز خواند و پیکر این شهید، پس از تشییع باشکوه در مسجد بلال، برای خاکسپاری به زاهدان منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها