هیات وزیران درسفر دیروز خود به استان کهگیلویه و بویر احمد 756 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی این استان درنظر گرفت.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۸

به گزارش خبرگزاری‌ها، براساس اطلاعات منتشره، وزارت نفت تعهد کرده در سال 95 به 160 روستا با اعتبار 74 میلیارد تومان گازرسانی کند. بر این اساس در سال 96، 245 ایستگاه دیگر نیز با اعتبار 70 میلیارد تومان گازرسانی خواهند شد که با گازرسانی به این ایستگاه‌ها 81 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت گازرسانی برخوردار خواهند شد.

این گزارش می‌افزاید: بیش از 900 پروژه متوسط، کوچک و بزرگ توسط این دولت در استان اجرا شده و در سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت، 231 طرح و پروژه با اعتبار 756 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. همچنین 36 پروژه مهم در این استان کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها 2500 میلیارد تومان خواهد بود. در همین حال در این سفر برای 44 طرح و پروژه 966 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود.

سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه سفر رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیات دولت تصمیم گرفته با حمایت از سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد، به آنها یارانه به عنوان سود تسهیلات پرداخت کند که برای این کار، مبلغ 140 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است. وی عنوان کرد: دولت غیر از بودجه دولتی، برای کمک به 57 طرح استان مبلغ 646 میلیارد تومان و 955 میلیون یورو اختصاص داده است.

بهره‌برداری از طرح کشاورزی

از سوی دیگر، طرح آبیاری قطره‌ای 320 هکتاری کاکان یاسوج به نمایندگی از 17 طرح بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دیروز همزمان با سفر هیات دولت به استان با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید. براساس گزارش‌ها حدود 10 درصد آب‌های ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد است. مساحت زمین‌های کشاورزی این استان 230 هزار هکتار است.

به گزارش ایرنا،رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: 450 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 17 طرح کشاورزی در استان هزینه شده است. جعفر گوهرگانی افزود: این طرح‌ها در زمینه آبزی پروری، آب و خاک و دام و طیور است. وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال1092 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.

در همین حال فاز نخست کارخانه آجر دهدشت همزمان با سفر هیات دولت به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاحیه این کارخانه گفت: این واحد صنعتی ظرفیت تولید روزانه 500 تن آجر را دارد.

حسین ابویی مهریزی عنوان کرد: ساخت کارخانه بزرگ تولید آجر و سفال دهدشت دی‌ماه 1388 با مشـارکت بانک صنعت و معـدن در استان کهگیلویه و بویراحمد و در یکی از مناطق توسعه نیافته شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

وی بیان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت 230 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ارزی به مبلغ ده میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی به مبلغ 250 میلیارد ریال ساخته شده است. ابویی مهریزی میزان اشتغال‌زایی این طرح را 75 نفر مستقیم و 400 نفر غیرمستقیم ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها