سقوط دو زن هنگام استفاده از تله‌کابین در قزوین آنها را تا یک قدمی مرگ پیش برد. قربانیان همراه خانواده خود برای تفریح به منطقه کامان و زرشک رفته بودند.
کد خبر: ۹۲۰۲۶۵

سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک درباره این حادثه به ایسنا اظهارکرد: حادثه سقوط از تله‌کابین براثر بی‌توجهی به تذکرات اپراتور بوده و تله‌کابین از نظر فنی و سخت‌افزاری مشکلی ندارد.

شاهرخ عطایی ادامه داد: حادثه سقوط از تله‌کابین روز گذشته ساعت 4 بعدازظهر رخ‌ داده است که طی آن‌ یک خانواده هفت نفری برای گردش به مجموعه مراجعه می‌کنند و هنگام برگشت می‌خواهند از تله‌کابین استفاده کنند. سه نفر از اعضای خانواده بر صندلی اول سوار می‌شوند و اپراتور تأکید می‌کند که حفاظ را ببندند، ولی آنها بی‌توجهی می‌کنند و حفاظ را در دست می‌گیرند و صندلی حرکت می‌کند تا دیگر افراد خانواده در صندلی دوم قرار بگیرند.

عطایی یادآور شد: در این میان یکی از افراد خانواده که زنی حدودا 50 تا 60 ساله بود، می‌خواهد با صندلی اول برود، به‌‌رغم تذکرات اپراتور برای سوار نشدن به سمت صندلی اول که در حال حرکت است، می‌دود. با توجه به ظرفیت صندلی‌ها، این زن در محدوده غیرمجاز صندلی قرار گرفت و با توجه به سرعت تله‌کابین و ارتفاع سه‌ متری از زمین هنگام حرکت تله‌کابین با توجه به این که دیگر امکان برگرداندن صندلی وجود نداشته،‌ سقوط می‌کند. خانم 30 تا 40 ساله دیگری که در این صندلی قرار داشته برای کمک به این خانم دست او را می‌گیرد که همین امر سبب سقوط وی نیز می‌شود.

این در حالی است که مدیرکل استاندارد استان قزوین به ایرنا گفت: تله سی‌یژ مجموعه تفریحی کامان قزوین با وجود این‌که مشمول استاندارد اجباری است ولی دارای تائیدیه استاندارد نیست.

محمودرضا طاهری افزود: به بهره‌بردار این مجموعه اعلام شده بود تا زمان رفع ایرادهای مشخص شده هیچ‌گونه حق بهره‌برداری ندارد و در صورت بروز هر حادثه ناشی از این نواقص، عواقب بی‌توجهی به این موضوع را باید بپذیرد.

ارداقیان، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در این خصوص گفت: دو خانم 50 و 35 ساله بر اثر سقوط از ارتفاع به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شده‌اند که یکی از افراد دچار آسیب نخاعی شده و خانم دیگر دچار شکستگی و آسیب از ناحیه دست و پا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها