اقتصاد جهان

ایران 250 هزار تن شکر خام برزیلی خرید

منابع بازرگانی اعلام کردند: واردکنندگان ایرانی در نخستین خریدشان از زمان برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران در ماه ژانویه، حداقل 250 هزار تن شکر خام برزیلی خریداری کردند.
کد خبر: ۹۱۲۵۶۲

یک منبع آگاه گفت: میزان خرید بین 250 تا 300 هزار تن برای تحویل در فاصله ماه می‌تا ژوئن (12 اردیبهشت تا 10 تیر) بوده است در حالی‌که یک منبع دیگر میزان این خرید را بسیار بالاتر عنوان کرد.

به گفته یک منبع آگاه، خریداران در ایران با توجه به فاینانس محدود برای خرید این محموله، گروهی عمل کردند. به گفته منابع بازرگانی، خریداران ایرانی آخرین بار در سه ماهه چهارم 2015 شکر خریداری کردند./ رویترز

رقابت روسیه با ایران در عرضه نفت

بانک مرکزی روسیه طی گزارشی، چشم‌انداز صادرات نفت این کشور به بازارهای اصلی نظیر چین و اروپا را به علت افزایش رقابت با ایران نامطلوب دانست.

به نوشته این گزارش، چشم‌انداز عرضه انرژی روسیه به بازارهای اصلی نامطلوب است. به محض برداشته شدن تحریم‌های ایران در ابتدای سال جاری میلادی، عرضه نفت این کشور به چین از 410 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه به 675 هزار بشکه نفت در روز در ماه آوریل افزایش یافت.

بانک مرکزی روسیه خاطرنشان کرد: در همان زمان روسیه در نظر داشت تا به منظور تقویت جایگاهش در بازارهای چین و اروپا، عرضه نفت خود را افزایش دهد./ اسپوتنیک

خلبانان ایرفرانس اعتصاب کردند

در حالی‌که فرانسه در هفته‌های اخیر با موج اعتراضات گسترده صنفی دست به گریبان است و مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو 2016) نیز تحت تدابیر شدید امنیتی در این کشور آغاز شده است، خلبانان شرکت هواپیمایی فرانسه ایرفرانس نیز از روز شنبه به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوستند.

خلبانان ایرفرانس در شرایطی اعتصاب چهار روزه خود را آغاز کردند که این اعتصاب می‌تواند برنامه سفر هزاران فوتبالدوست را برای دیدن بازی‌های یورو 2016 فرانسه، برهم زند. شرکت ایرفرانس روز شنبه و در پی اعتصاب خلبانان تا 30 درصد پروازهای خود را لغو کرد. این اعتصاب‌ها در اعتراض به اصلاحیه قانون کار فرانسه برگزار می‌شود.

اتحادیه خلبانان فرانسه خواستار آن شده است تا دولت فرانسه اصلاحیه قانون کار را که به موجب آن استخدام و اخراج افراد برای کارفرمایان سهل می‌شود، پس بگیرد./ بی.بی.سی

تعدیل نیرو در صنعت نفت بریتانیا

براساس گزارش فدراسیون حرفه‌ای بخش نفت و گاز بریتانیا، به دلیل کاهش قیمت نفت و بروز برخی مشکلات اقتصادی برای شرکت‌های نفتی این کشور، طی دو سال گذشته نزدیک به 120 هزار فرصت شغلی در این بخش حذف شده است.

این در حالی است که چندی پیش همین موسسه در گزارشی تعداد نیروی کار استخراج و بهره‌برداری از میادین نفتی دریای شمال را 450 هزار نفر در سال 2014 گزارش کرده بود که به گفته این سازمان، در سال گذشته میلادی (2015) حدود 84 هزار نفر از این تعداد کم شده است. همچنین پیش‌بینی شده در سال‌جاری میلادی تعداد حذف مشاغل این بخش به 40 هزار نفر برسد./ سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها