با سوگل طهماسبی، خبرنگار پیگیر سریال «برادر»

این روزها خبرنگاران را بیشتر درک می‌کنم

رسانه ملی طبق سال‌های گذشته، سفره‌ رنگینی برای ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده تا مخاطبان را هر شب پای جعبه جادویی بنشاند. امسال هم قرار است سریال‌های پادری (دودکش2) به کارگردانی محمدحسین لطیفی را ساعت 22 و 15 دقیقه و برادر به کارگردانی جواد افشار را ساعت 21 و 10 دقیقه پخش کند. این دو سریال که سه بار نوبت بازپخش دارند، به ترتیب از شبکه‌های یک و دو روی آنتن خواهند رفت.
کد خبر: ۹۱۱۲۳۵
سرگرمی شب‌های رمضان با «برادر» و «پادری»

به گزارش جام‌جم، نخستین قسمت از مجموعه تلویزیونی پادری به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی امشب ساعت 22 و 15 دقیقه روی آنتن شبکه یک می‌رود. این سریال در ساعت‌های یک بامداد، 9 و 45 دقیقه و 14 و 45 دقیقه بازپخش می‌شود. این مجموعه فصل دوم سریال تلویزیونی دودکش است که فصل اول آن ماه رمضان سال 92 از همین شبکه پخش شد و حالاسری دوم این اثر با نام پادری روی آنتن خواهد رفت.

مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» کار قبلی این کارگردان نیز تابستان سال گذشته از شبکه سه پخش شد که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و این بار لطیفی قصد دارد مخاطبان را با یک قصه متفاوت برای ایام رمضان سرگرم کند. این مجموعه که تصویربرداری آن نیمه اردیبهشت ماه 95 به پایان رسید، در 21 قسمت هر شب به غیر از جمعه‌ها و شب‌های قدر از شبکه اول سیما پخش می‌شود. موسیقی «پادری» توسط حمیدرضا صدری ساخته شده و علی زند وکیلی خوانندگی تیتراژ این مجموعه را برعهده دارد.

اضافه شدن شخصیت‌های جدید

لطیفی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که ساخت فصل دوم یک مجموعه پرمخاطب کار دشواری است و شما چطور تصمیم گرفتید دست به چنین کاری بزنید به جام‌جم گفت: نظرسنجی‌های انجام شده بعد از تمام شدن سریال دودکش نشان داد که مردم خیلی سریال دودکش را دوست داشتند، به همین دلیل مرتب مدیران ارشد سازمان صداوسیما از من می‌خواستند فصل دوم سریال را بسازم، اما بنا به دلایلی این امر محقق نشد تا این‌که سال گذشته شرایط تولید سریال مهیا شد.

وی ادامه داد: فیلمنامه سریال دودکش را برزو نیک‌نژاد نوشته بود، اما از آنجا که او درگیر کار سینمایی‌اش شد، به همین دلیل نمی‌توانست گروه را برای ساخت دودکش2 همراهی کند و کوروش نریمانی را برای نگارش فیلمنامه انتخاب کردیم. او از نویسندگان بسیار خوب و حرفه‌ای است و به کارش مسلط است، ضمن این‌که من از همان ابتدای نگارش همراه او بودم. در فصل دوم سریال دودکش قصه‌ها و شخصیت‌های جدید هم اضافه شده است.

این کارگردان با اشاره به قصه سریال پادری گفت: در فصل دوم این سریال که با نام پادری پخش می‌شود به دو موضوع نان حلال و پول کثیف توجه کردیم و محور اصلی سریال است. امیدوارم که مخاطبان از تماشای این سریال لذت ببرند، چون همه گروه تلاش کردند تا یک اثر موفق بسازند.

این کارگردان در پاسخ به این سوال با توجه به این‌که کوروش نریمانی تئاتری است و برای مخاطب خاص می‌نویسد، چگونه نگاه او را برای نگارش پادری تلویزیونی کردید، توضیح داد: من و کوروش نریمانی قبل از شروع نگارش به کیش رفتیم و آنجا تنها با یکدیگر درباره بخش‌های مختلف قصه صحبت کردیم وکار نگارش آغاز شد. بنابراین من در همه لحظات کنار او بودم تا فضای سریال کاملا یکدست باشد، البته دوستانی که بخش‌هایی از سریال را تماشا کردند، تاکید داشتند فضای سریال شیرین و دوست‌داشتنی است. امیدوارم مردم هم این نظر را داشته باشند.

وی درباره این‌که چقدر به ماراتن سریال‌های ماه رمضان توجه می‌کنید، عنوان کرد: هرگز خودم را درگیر ماراتن کارهای مناسبتی نکردم و فقط به مخاطبان فکر می‌کنم و آنچه برایم اهمیت دارد این است که مخاطب از کارم راضی باشد. سریال تنهایی لیلا سال گذشته بعد از ماه رمضان پخش شد و مخاطبان هم استقبال زیادی از سریال کردند. خدا را برای این موضوع شاکرم و مطمئن هستم سریال پادری هم از برکت ماه رمضان بهره‌مند خواهد شد.

لطیفی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که سریال پادری برای نوروز ساخته شده بود، آیا فضای این سریال با ماه رمضان تطابق دارد یا نه؟ تصریح کرد: ما در سریال پادری از عید حرف زدیم و این عید را می‌توان به عید فطر تلقی کرد، ضمن این‌که این فصل از دودکش2 یا همان پادری با قصه‌های جدید و شخصیت‌های متفاوت مخاطبان را سرگرم خواهد کرد، ضمن این‌که در این سریال به مفاهیمی همچون مهربانی و محبت هم می‌پردازیم که امروز به خاطر دغدغه‌های روزانه زندگی کمی فراموش کرده‌ایم.

در سریال پادری هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، مجید یاسر، ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و... بازی می‌کنند. جمشید مشایخی هم حضور دارد.

کار در کلانتری

سازندگان سریال تلویزیونی «برادر» نیز به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو مشغول تصویربرداری هستند. در این سریال حسن پورشیرازی، نقش حاج‌کاظم پهلوان، مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران را بازی می‌کند. سریال تلویزیونی «برادر» به نویسندگی آرش قادری، اواخر سال گذشته کلید خورد و همزمان با ضبط، بابک رضاخانی مشغول تدوین است. فردین خلعتبری هم موسیقی را می‌سازد. محمد علیزاده هم خواننده تیتراژ است.

نعمت چگینی، تهیه‌کننده درباره روند تولید این سریال گفت: سریال برادر هر شب ساعت 21 و 10 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود و در سه نوبت و ساعت‌های 23 و 30 دقیقه، 11 و 16 بازپخش می‌شود. 90 درصد از تصویربرداری سریال تمام شده و در حال حاضر گروه در تهران و در یک کلانتری مشغول کار هستند. در این لوکیشن حسین یاری و پوریا پورسرخ به عنوان پسران حاج‌کاظم (حسن پورشیرازی) بازی می‌کنند. در کنار آنها، کاظم بلوچی در نقش یک فرد بازاری و کاوه خداشناس در نقش دوست مسعود (پورسرخ) حضور دارند. به احتمال زیاد ما تا دهم ماه‌رمضان ضبط داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم رضایت مخاطبان را با سریال برادر جلب کنیم. همه گروه تلاش خودشان را کردند. بینندگان در این مجموعه می‌توانند شاهد سکانس‌های عاشقانه، حادثه‌ای و... باشند. ما در این سریال به موضوع روزی حلال خانواده، اشتغال، حمایت از تولیدات داخلی، برنج‌های قاچاق و... می‌پردازیم. این موضوعات دغدغه امروز مردم است و تقریبا روزی نیست که مطبوعات به این مبحث نپردازند.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب بازیگران گفت: خوشبختانه با همفکری مدیر گروه آقای مسعود صباح موفق شدیم بازیگرانی که مدنظر داشتیم، به کار دعوت کنیم.

جواد افشار که ساخت سریال‌های رمضانی با عناوین سی‌امین روز و مادرانه را در کارنامه دارد، درباره مجموعه برادر به جام‌جم گفت: ما در سریال برادر به موضوعاتی همچون روزی حلال، راه‌های کسب درآمد و... می‌پردازیم. البته به این موضوعات در قالب یک قصه خانوادگی، اجتماعی و روابط عاشقانه پرداختیم تا برای مخاطبان هم جذاب باشد. این موضوعات دغدغه شخصی خودم هم هست و این فرصت فراهم شد تا در سریال برادر این دغدغه‌هایم را دنبال کنم.

وی در ادامه عنوان کرد: برای ساخت سریال برادر سراغ بازیگران حرفه‌ای رفتم و نقش‌های اصلی و مکمل را به بهترین‌ها سپردم. امیدوارم مردم هم از تماشای سریال لذت ببرند.

نصرت و فیروز در موقعیت‌های متفاوت

بهنام تشکر در سریال پادری ایفاگر همان نقش نصرت است. این کاراکتر به همراه فیروز (هومن برق‌نورد) در فصل دوم سریال دودکش2 در موقعیت‌های متفاوت قرار می‌گیرند و بنا به شرایط جدیدشان واکنش‌های جالبی هم دارند که تماشای آن برای مخاطبان خالی از لطف نیست.

تشکر در این‌باره توضیح داد: اوضاع و احوال نصرت دچار تغییراتی می‌شود. به نظرم موقعیت‌های جدید شخصیت‌های قصه برای مخاطبان هم جذاب باشد. در مجموع نصرت جزو کاراکترهایی است که من دوستش دارم و همکاری با لطیفی هم لذتبخش است و بازیگر با او خیلی راحت کار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها