بازار راکد لوازم خانگی که فروش کارت اعتباری خرید کالا هم نتوانسته تأثیری در رونق آن داشته باشد، این روزها شاهد افزایش 15 درصدی قیمت محصولات توسط برخی تولید‌کنندگان است.
کد خبر: ۹۰۳۹۶۲

طرح ویژه کارت اعتباری خرید کالای با دوام ایرانی که در قالب بسته خروج از رکود قرار بود پاییز سال 94 اجرایی شود در نهایت با کش و قوس‌های بسیار فروردین ماه امسال برای ایجاد رونق بازار اجرایی شد. عمده تولیدکنندگان و البته مردم از همان روزهای نخست اجرای این طرح، آن را گامی مهم برای رفع رکود در سطح بازار نمی‌دانستند ومعتقد بودند دولت باید سیاست جدی را برای حمایت از تولیدکنندگان و رفع رکود بازار به‌کار گیرد.

به گزارش تسنیم، فتاحی یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در همین ارتباط به تسنیم می‌گوید: ما از روز نخست اجرای طرح تا امروز توانسته‌ایم فقط دو عدد کالا با کارت اعتباری خرید کالا بفروشیم، اما نکته قابل تأمل این است که پول فروش این کالا اول به بانک مرکزی رفته و بعدا به حساب کارخانه‌دار واریز می‌شود.

وی با بیان این‌که قرار بود بانک مرکزی ظرف یک هفته این پول‌ها را به حساب تولیدکنندگانی که اجناس خود را در قالب کارت اعتباری فروخته‌اند واریز کند، گفت: در حال حاضر حدود 12 روز از فروش می‌گذرد و هنوز بانک مرکزی پولی به حساب ما واریز نکرده است.

این تولیدکننده لوازم خانگی تصریح کرد: متأسفانه برخی با رابطه این کارت‌ها را در فروشگاه‌ها نقد و آن را صرف موارد دیگر می‌کنند که این موضوع خود مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است به نوعی برخی مردم با کارت‌های اعتباری کالایی خریداری نمی‌کنند و فقط به نقد کردن آنها اقدام می‌کنند.

فتاحی با اعلام این‌که سایر تولیدکنندگان هم فروش خوبی در حوزه کارت‌های اعتباری خرید کالا ندارند، افزود: فقط برخی از تولیدکنندگانی که فروشگاه دارند تعدادی از اجناس خود را فروخته‌اند.

وی درخصوص تغییرات قیمتی در برخی از اقلام لوازم خانگی هم گفت: امروز بازار در شرایط رکود قرار داشته و اگر کسی به بهانه افزایش هزینه‌های سربار قیمت محصولات خود را افزایش دهد امکان فروش آن محصولات را در سطح بازار نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها